Primarii din judeţ sunt chemaţi cu organigramele la raport

Filed under: Locale |

organigrama

Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) din Bucureşti i-a chemat pe toţi primarii din judeţul Satu Mare la sediul instituţiei pentru a modifica organigramele unităţilor administrativ- teritoriale, astfel încât să corespundă Ordonanţei de Urgenţă nr. 77/2013 pentru stabilirea unor măsuri privind asigurarea funcţionalităţii administraţiei publice locale, a numărului de posturi şi reducerea cheltuielilor la instituţiile şi autorităţile publice din subordine, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului ori a ministerelor. În schimb, edilii sătmăreni nu văd cu ochi buni solicitarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, unii dintre ei declarând că nu vor da curs unui astfel de demers. Vestea proastă e că până în 25 iulie toţi primarii din judeţ trebuie să depună cel puţin propunerile de modificare a organigramei.

Unii edili trimit ANFP-ul la plimbare
Toate primăriile din judeţul Satu Mare ar trebui să îşi depună proiectele de organigramă la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, pentru avizare, în data de 25 iulie, indiferent dacă efectuează disponibilizări sau au posturi vacante. Cu toate acestea, unii edili din judeţ nu văd cu ochi buni această solicitare, considerând-o o imixtiune brutală în treburile administraţiei publice locale, cu toate că se vorbeşte de mai mulţi ani despre descentralizare instituţională. “Cine a ghicit aşa ceva să meargă şi să facă ce vrea. O consider o prostie şi un amestec în treburile administraţiei publice locale, dacă tot vorbim despre descentralizare. Noi hotărâm la Carei posturile, când, cum şi de ce. Bucureştiul, eventual, conform legii, avizează. Cum adică, primarii de comune, oraşe şi municipii să meargă la ANFP şi să stea la coadă la Bucureşti. Cine a ghicit prostia asta poate să meargă. Eu nu merg nicăieri. Le trimitem poate organigrama în format electronic. Noi avem şi măturători şi gardieni publici, şi personal responsabil cu întreţinerea drumurilor. Avem 169 de posturi aprobate. Nu avem toate posturile ocupate. Atâtea sunt în organigramă. Vreo 17 posturi nu sunt ocupate. Ce să mai reducem?! E incredibil ca în 2013 să se întâmple aşa ceva. Repet, cine a ghicit prostia asta să meargă şi să facă ce vrea”, a acuzat primarul Careiului, Kovacs Eugen.

Alţi primari s-auconformat
În schimb, primarul comunei Odoreu, Dumitru Pop, s-a conformat solicitării, efectuând o vizită de lucru în cursul zilei de ieri la Bucureşti, ocazie cu care a şi obţinut avizul favorabil al agenţiei pentru noua organigramă. Dumitru Pop s-a arătat foarte optimist în ceea ce priveşte posibilitatea de a angaja noi persoane, în condiţiile în care Primăria Odoreu se confruntă cu o criză acută de personal. “Din câte s-a lăsat să se înţeleagă, ar fi şanse semnificative să putem face noi angajări, în condiţiile în care se vor debloca unele posturi. Mai mult, am înţeles că se va reduce şi birocraţia, în sensul în care nu vom mai avea nevoie de aviz de la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici pentru a scoate posturile la concurs. Singura problemă o reprezintă faptul că fondul de salarii nu va fi majorat. Acesta este singurul aspect care ne cam dă dureri de cap”, ne-a relatat Dumitru Pop.

Primăriile nu sunt obligate să reducă personalul
Apariția Ordonanței de Guvern 77 a pus primarii din județ pe jar. Deși toate primăriile din județ se confruntă cu lipsă de personal și edilii au făcut cereri pentru deblocarea posturilor, aceștia s-au temut că sunt nevoiți să facă noi disponibilizări. În realitate, la nivelul administraţiilor publice locale din județ nu vor fi reduceri de personal din posturile ocupate. Ordonanța prevede că primăriile fac o excepție de la aplicarea acestei legi. Primarii pot să stea liniștiți, pentru că nu vor pierde niciun post din cele ocupate în prezent. Ei au doar obligația ca în perioada 18-25 iulie să obțină de la ANFP aviz pentru aprobarea noilor organigrame în concordanță cu prevederile OG 77, care presupune că trebuie să fie un număr minim de personal în fiecare primărie, iar dacă o primărie are posturi mai puține, va avea obligația să înființeze noi posturi care vor fi vacante și apoi să le ocupe printr-o procedură specială. Dacă posturile ocupate în prezent sunt mai multe decât cele prevăzute, vor rămâne cu același număr de posturi.

Ciprian Bâtea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *