Doar 6,5% dintre absolvenţii înregistraţi la AJOFM au fost încadraţi în muncă

Filed under: Locale |

colpref

Doar 37 din cei 575 de absolvenţi din acest an înregistraţi la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi-au găsit de muncă, reprezentând 6,5%. Potrivit prezentării făcute de directorul instituţiei, Marcel Maruşca, în cadrul şedinţei Colegiului Prefectural de ieri, pe durata vacanţei au fost angajaţi 58 de elevi şi studenţi. Tot cu aceeaşi ocazie, managerul public Cristian Mariţa a prezentat Planul de analiză şi acoperire a riscurilor (P.A.A.R.) la nivelul judeţului Satu Mare.

Doar 37 de absolvenţi angajaţi
Potrivit prezentării făcute de Marcel Maruşca, în acest an au fost înregistraţi la AJOFM un număr de 575 absolvenţi ai anului 2013, dintre care 31 absolvenţi liceu ciclu inferior, 441 absolvenţi învăţământ liceal şi postliceal, 99 absolvenţi studii superioare şi 4 absolvenţi învăţământ special. Dintre aceştia, în perioada scursă de la terminarea şcolii şi până în prezent au fost angajaţi 37 de absolvenţi, din care 27 de învăţământ liceal şi postliceal şi 10 cu studii superioare.
Directorul AJOFM a mai precizat că instituţia pe care o conduce acordă subvenţii substanţiale celor care angajează absolvenţi şi anume 500 de lei pentru cei cu pregătire ciclul primar sau gimnazial, 600 pentru absolvenţii de liceu şi 750 pentru cei cu studii superioare. Angajatorul este obligat să menţină angajatul în activitate cel puţin 2 ani. De asemenea, Marcel Maruşca a mai precizat că pe perioada vacanţei au fost angajaţi 50 elevi şi 8 studenţi, fiind încheiate în total 23 de convenţii.

Plan de acoperire a riscurilor
În continuare, managerul public Cristian Mariţa a prezentat principalele atribuţii ce revin instituţiilor şi serviciilor publice deconcentrate conform Planului de analiză şi acoperire a riscurilor (P.A.A.R.) la nivelul judeţului Satu Mare, adoptat de Consiliul Judeţean în şedinţa din data de 21 iunie 2013. Scopul PAAR este de a asigura cunoaşterea de către toţi factorii implicaţi a sarcinilor şi atribuţiilor ce le revin premergător pe timpul şi după apariţia unor stări de urgenţă, de a crea un cadru unitar şi coerent de acţiune pentru prevenirea şi gestionarea riscurilor generatoare de situaţii de urgenţă şi de a asigura un răspuns optim în caz de urgenţă, adecvat fiecărui tip de risc identificat.
Instituţiile implicate ]n aceste acţiuni sunt  pompierii, armata, poliţia, jandarmeria, poliţia de frontieră, SRI, comitetele judeţene şi locale pentru situaţii de urgenţă, direcţiile sanitar veterinare, de sănătate publică, agricolă, protecţia mediului, inspectoratul şcolar şi altele.
Florin Dura

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *