Aproape 70 km de drum judeţean vor fi modernizaţi până în 2020

Filed under: Locale |

reuniune

La sediul Consiliului Judeţean Bihor a avut loc ieri o întâlnire cu preşedinţii Consiliilor Judeţene Bihor, Satu Mare, Sălaj, Maramureş privind propunerile de finanţare a unor lucrări de modernizare a drumurilor judeţene din Regiunea de Dezvoltare Nord -Vest. Au participat la întâlnire: Zamfir Ciceu – preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Mihai Adrian Ştef – preşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare, Tiberiu Marc – preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj, Cornel Popa – preşedintele Consiliului Judeţean Bihor şi Kiss Alexandru – vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor. În cadrul întâlnirii s-au discutat unele probleme privind dezvoltarea reţelei de transport auto propuse a fi finanţate prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 în Regiunea de Dezvoltare Nord – Vest.

Tronson prioritar de peste 360 kilometri
De comun acord s-a hotărât nominalizarea tronsonului I ca şi traseu prioritar propus la nivelul judeţelor: Bihor, Cluj, Sălaj, Maramureş, Satu Mare. Tronsonul prioritar I va avea următorul itinerar: Salonta – Tinca – Belfir – Şoimi – Pocola – Beiuş – Stâna de Vale – Remeţi – Valea Drăganului – Ciucea – Românaşi – Jibou – Benesat (Racord Nadişul Hododului – Hodod – Bogdand – Corund – Hurezu Mare – Dobra – Beltiug Băi – Beltiug – DN19 A) – Ulmeni – Ardusat (Racord Ardusat – Borleşti – Pomi – Cărăşeu – Păuleşti – Satu Mare) şi (Racord Pomi – Pod peste râul Someş – Seini – Racşa Vii – Racşa – DN19) – Şomcuta Mare – Cavnic – Bârsana – Dragomireşti. Lungimea totală a traseului este de 363,405 km cu o valoare totală estimată la 215 milioane euro. Lungimea traseului situat pe raza judeţului Satu Mare este de 67,99 kilometri, valoarea lucrărilor fiind estimată la nivelul sumei de 55.441.679 euro.

Termene estimative de execuţie
Au fost estimate următoarele termene de implementare: realizare SF şi cerere de finanţare în intervalul 15.06.2014 – 15.04.2015, realizarea PT şi detalii de execuţie în intervalul 15.04.2015 – 15.10.2015, semnarea contractului de finanţare în 15.10.2015, semnare contractului de lucrări în 15.06.2016, finalizarea lucrărilor până în 15.06.2020. Aceste termene sunt termene limită, ele vor fi cu siguranţă devansate. Traseul prioritar propus de comun acord cu judeţele Bihor, Sălaj, Satu Mare, Maramureş, a avut în vedere în special: conexiunile cu TEN-T -urile existente în regiune, dezvoltarea industrială în zonă, legăturile transfrontaliere, dezvoltarea ratei de navetism, dezvoltarea infrastructurii de turism în judeţele din Regiunea de dezvoltare Nord-Vest.
Cu ocazia întâlnirii, preşedinţii consiliilor judeţene prezente au reiterat ideea că realizarea Autostrăzii Transilvania reprezintă un element capital pentru dezvoltarea judeţelor din regiune. Aceştia au afirmat că vor solicita includerea Autostrăzii Transilvania în Strategia de Dezvoltare Regională, ca proiect prioritar major. Valoarea totală a proiectului este de 215.841.822 euro, fiind finanţat 85% de către UE, 13% din bugetul naţional, iar 2% din bugetul local. Calculată la valoarea întregului proiect, contribuţia bugetului local este de aproximativ 4.500.000 euro.

Trei trasee din judeţul Satu Mare
Prezenţi la conferinţa de presă găzduită de preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa, omologii acestuia din Satu Mare, Adrian Ştef, din Maramureş, Zamfir Ciceu, şi din Sălaj, Tiberiu Marc au afirmat că, deşi judeţele din Regiunea Nord-Vest au şi alte proiecte, acesta a întrunit consensul tuturor celor şase judeţe, ceea ce este o premieră, deoarece este în beneficiul tuturor. Preşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare, Adrian Ştef, a amintit importanţa drumul expres Nyiregyhaza – Satu Mare – Baia Mare, atât pentru judeţul Satu Mare cât şi pentru judeţul Maramureş, pentru accesul către autostrăzile Europei. În cadrul tronsonului prioritar aprobat pe raza judeţul Satu Mare se vor moderniza legăturile: 1. Ardusat – Borleşti – Pomi – Cărăşeu – Păuleşti – Satu Mare, 2. Pomi – Pod peste râul Someş – Seini – Racşa Vii – Racşa – DN19, 3. Limită de judeţ Sălaj – Nadişul Hododului – Hodod – Bogdand – Corund – Hurezu Mare – Dobra – Beltiug Băi – Beltiug – DN19 A. Referitor la traseul cu numărul doi importanţa acestuia se justifică prin asigurarea unei legături directe între Ţara Oaşului şi Ţara Codrului. Tronsonul cu numărul trei a fost astfel propus şi însuşit de preşedinţii Consiliilor Judeţene pentru a cuprinde Beltiug Băi inclusiv pentru dezvoltarea turistică a zonei. Cei patru şefi de CJ au precizat că fiecare judeţ va trebui să facă studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice pentru drumurile judeţene pe care le gestionează.

Florin Dura

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *