Autospecială performantă în dotarea pompierilor sătmăreni

Filed under: Locale |

dotare_isu

Preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Ştef, a participat joi la recepţia unei autospeciale specifică pompierilor la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Avram Iancu” Cluj. Autospeciala a fost recepţionată de colonelul Dan Gheorghe, în calitate de reprezentant al Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă “Someş” Satu Mare în cadrul proiectului “Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord” din cadrul Programului Operaţional Regional, Axa prioritară 3, Domeniul Major de Intervenţie 3.3.

Autospecială de ultimă generaţie
Astfel, Inspectoratul a fost dotat cu încă o autospecială pentru stins incendii şi descarcerare, de capacitate medie 3.000 litri apă şi 120 litri spumogen, modul medical, alături de un Punct Medical Avansat mobil pentru triajul victimelor.
În această serie au fost achiziţionate şase autospeciale, care au fost distribuite Inspectoratelor Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă din Regiunea Nord-Vest: ISU Cluj, ISU Bihor, ISU Bistriţa Năsăud, ISU Maramureş, ISU Satu Mare, ISU Sălaj. Valoarea totală a autospecialelor din acest lot este de 4.500.000 lei plus TVA.
Preşedintele Adrian Ştef a apreciat activitatea cadrelor ISU Satu Mare. “Vreau să le mulţumesc colegilor noştri de la ISU Satu Mare, care s-au străduit pentru acest proiect, pentru că ştiţi ce greu, ce hăţiş birocratic este pentru a implementa un proiect european, dar autospecialele din spatele meu demonstrează că am reuşit să răzbatem. Felicitări pentru ce aţi făcut! Eu stiu că datorită devotamentului şi implicării aţi reuşit înnoirea parcului auto, a autospecialelor îmbătrânite, şi la propriu şi la figurat. Vă mulţumesc pentru implicarea şi responsabilitatea de care daţi dovadă pentru siguranţa cetăţeanului care ne priveşte atât de mult pe fiecare dintre noi”, a declarat Ştef.

Continuă dotarea pompierilor
Contractul de finanţare pentru proiectul „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord – Etapa a II-a” a fost semnat în data de 7 iunie 2012. Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice de urgenţă la nivelul Regiunii Nord-Vest prin creşterea capacităţii de răspuns adecvat situaţiilor de urgenţă şi prin sporirea gradului de siguranţă şi sănătate a cetăţenilor. După recepţia autospecialelor, la sediile Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă vor fi instruite 20 de persoane pentru mânuirea şi întreţinerea utilajelor nou intrate în dotare.
În cadrul aceluiaşi program a fost depus un proiect, urmând să fie semnat contractul de finanţare pentru şase autospeciale de salvare şi lucru la înălţime. Valoarea unei astfel de autospeciale este de 425.000 de euro. În perioada următoare se va organiza o licitaţie pentru achiziţionarea autospecialelor, care au ca şi condiţii minime dotarea cu scări de minim 32 de metri şi să le fie permis accesul pe străzi înguste.

Szasz Lorand

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *