Anvelopele second-hand cuceresc Sătmarul

Filed under: Locale,Top News |

amvelope

Piaţa neagră a anvelopelor a ajuns să cucerească peste 50% din totalul cererilor de anvelope. O spun toţi comercianţii legali, care se plâng că atelierele ilegale le creează o concurenţă neloială. Mai mult, aceştia ar comercializa cauciucuri second-hand, care prezintă un risc foarte mare de producere a accidentelor. Firmele autorizate le recomandă sătmărenilor să nu facă rabat de la echiparea cu anvelope de calitate, care le asigură un grad foarte ridicat de siguranţă în trafic.

Reprofilare pe second-hand
Prima zăpadă ne bate la geam, aşa că şoferii se grăbesc să-şi doteze maşinile cu anvelope de iarnă. Atenţie, însă! Preţurile cauciucurilor la mâna a doua sunt foarte atractive, dar specialiştii spun că viaţa celor aflaţi într-o astfel de maşină poate fi pusă în pericol. Avertismentul este ignorat însă de mulţi sătmăreni care, din lipsă de bani, preferă anvelopele second hand. O anvelopă de iarnă poate fi folosită cel mult cinci ani, spun specialiştii. După această dată, există însă multe riscuri pentru şoferi şi pasageri. “Marea parte a sătmărenilor şi a conducătorilor conştiincioşi au venit, dar ca în fiecare an aşteptăm ca după sosirea sezonului rece, a primei zăpezi, să fie mai mulţi. Eu le-am recomandat clienţilor noştri să-şi echipeze maşinile cu anvelope din timp. Deja temperaturile sunt aşa de scăzute încât anvelopele de iarnă îşi fac efectul. Nu se uzează atât de repede. Iar anvelopele de vară, având o compoziţie de alt tip, nu mai au acelaşi randament de frânare şi de eficienţă. Nu merită şi nu recomandăm pentru nimeni anvelopele second-hand sau anvelopele reşapate sau de proastă calitate. La fel, nu recomandăm acele service-uri care nu îndeplinesc condiţii minime pentru siguranţă”, a declarat Gergelyi Butka, care deţine una dintre cele mai mari societăţi de profil din municipiul Satu Mare. Preţul unei anvelope noi costă, în medie, 200 de lei, dar poate ajunge până la 500 de lei, în timp ce un cauciuc la mâna a doua costă cel mult 150 de lei.

Concurenţă neloială
Reprezentanţii service-urilor auto autorizate susţin că service-urile neautorizate le fac o concurenţă neloială, nu plătesc impozite şi nu oferă niciun fel de garanţii de calitate, acuzând faptul că instituţiile statului tolerează acest fenomen. “Vorbesc de aşa zise service-uri care sunt nişte garaje mici, care nu au autorizaţie RAR, care lucrează pe stradă, care nu au toate echipamentele şi utilajele etalonate. Bineînţeles că este şi un context economic în care se desfăşoară această echipare. Pot să vă spun că în judeţul Satu Mare nivelul de trai a scăzut şi, implicit, resursele materiale au scăzut. Dar siguranţa este ultimul lucru la care se merită făcut rabat la calitate. Noi întotdeauna am spus că aceste anvelope de iarnă sunt singurul punct de contact cu asfaltul, cu solul, şi îi protejează pe şoferi când li se opreşte în faţă brusc o maşină sau intră într-o curbă şi nu derapează dacă au cauciucuri bune. Pot să spun că dacă ne uităm în oraş, ca şi un simplu cetăţean, toată lumea trebuie să sprijine acele firme care plătesc impozite, care angajează oameni şi investesc mereu în calitatea serviciilor. Satu Mare doar aşa va putea să avanseze, dacă trecem de la acei meşteri de colţul străzii la firme plătitoare de impozite, care respectă legea şi standardele de calitate”, a mai precizat Gergelyi Butka.

Piaţa neagră face legea
Conform aceleiaşi surse, şmecherii de pe piaţa neagră a anvelopelor fac legea în municipiul Satu Mare. Reprezentanţii service-urilor autorizate susţin că service-urile ilegale, amenajate în tot felul de garaje, au ajuns să acapareze peste jumătate din piaţă. “Pot să vă spun, cu cifre exacte, cât este piaţa neagră. În România, şi procentual şi în Satu Mare este valabil, cam 32% este scăderea cerinţei de anvelope noi. Totuşi, cred că putem vorbi despre o piaţă neagră, procentual vorbind, la peste 50%. Jumătate din echipările cu anvelope în Satu Mare se fac la negru”, a conchis Gergelyi Butka.

Cum să vă protejaţi
Înainte de cumpărare e bine să verificaţi dacă există umflături sau defecte vizibile pe anvelopă. Le puteţi verifica, de asemenea, pentru îmbătrânire prematură, iar dacă apar semne de îmbătrânire atunci ar trebui să vă abţineţi să băgaţi mâna în portofel. Există mai multe motive pentru a evita pneurile uzate. Unul este gradul de uzură sau vârsta acestora. Vârsta anvelopelor de multe ori nu poate fi detectată vizual. Oxidarea componentelor interne însă cauzează deteriorarea acestora de la interior spre exterior. O anvelopă care poate părea nouă la exterior poate fi compromisă în interior, astfel încât proprietăţile chimice să se schimbe în mod semnificativ, crescând astfel riscul de accidente. Cu toate acestea, vârsta nu descalifică în mod automat un cauciuc de pe piaţa de anvelope folosite. Întreţinut corespunzător, un cauciuc are o durată de viaţă de până la 50.000 de kilometri, însă mai mult de jumătate din autovehiculele care circulă în Satu Mare reprezintă un pericol pentru siguranţa traficului rutier. Potrivit statisticilor Poliţiei Rutiere, cele mai multe dintre accidentele uşoare se petrec din cauza neadaptării autoturismelor la condiţiile meteo nefavorabile, a anvelopelor uzate şi a drumurilor proaste.

Ciprian Bâtea

One Response to Anvelopele second-hand cuceresc Sătmarul

  1. Peretele lateral al unei anvelope arată un semn DOT urmat de 4 cifre. Primul 2 sunt săptămână a anului.
    3 si 4 sunt anului.
    Acest lucru arată când a fost fabricat anvelopei.
    Durata de viață maximă recomandată a unei anvelope este de 6 ani, datorită descompunerea cauciuc.

    Pneuri second-hand trebuie să fie inspectate de un profesionist. Ele sunt sigure furnizarea de:
    1. O nouă anvelopă are, de obicei, 6-8mm a benzii de rulare. Minimul legal britanic este de 1.6mm
    2. Nu găuri, tăieturi sau fisuri din cauciuc
    3. Nu sunt modele de culoare neobișnuită care arata o posibila umflatura sau oxidare atunci când umflat.
    4.Cauciuc nu trebuie să arate nici un semn de duritate.
    5. Nici oțel sau material împletitură arată.
    6. Interiorul șirag de mărgele trebuie să fie intact în cazul în care se montează pe janta.
    7. Minim 2 ani rămași pe numarul DOT.

    Pe un alt subiect, azot este mai bine pentru umflarea roților, așa cum este inert, nu se oxidează și reacționează mai puțin la variațiile de temperatură.

    David Bradley
    19/11/2013 at 14:21
    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *