Festivalul SPOT şi-a depăşit bugetul

Filed under: Locale |

consiliu

Consiliul Local Carei s-a reunit ieri în cadrul unei şedinţe extraordinare pentru a discuta mai multe puncte stringente. Unul dintre cele mai interesante puncte de pe ordinea de zi l-a reprezentat un proiect de hotărâre prin care Consiliul Local Carei să acopere cheltuielile suplimentare produse de organizatorii Festivalului Internaţional de Teatru pentru Studenţi (SPOT) de la Carei. Majoritatea consilierilor careieni au votat împotriva proiectului, arătând acuzator înspre organizatori, care s-ar fi întins mai mult decât i-ar fi ţinut buzunarul. Şi ca meniul să fie complet, la fel ca şi în fiecare an, Consiliului Local Carei i-a revenit sarcina să stingă toate aceste datorii. Declarându-se sătui de situaţie, aleşii locali din Carei au dat un mare vot de blam proiectului de hotărâre.

Un festival mult prea costisitor
Dacă niciun careian nu îşi permitea anii trecuţi să conteste oportunitatea organizării Festivalului Internaţional de Teatru pentru Studenţi (SPOT), în ultimii doi ani s-au ridicat tot mai multe voci împotriva festivalului. Motivul este unul simplu: cheltuielile considerate de Primăria şi Consiliul Local Carei ca fiind exagerate şi neargumentate, unii consilieri locali ridicând mari semne de întrebare vizavi de cheltuirea banilor publici. Concret, după ce organizatorii au solicitat luna trecută suma de 30.000 de lei, considerată ca fiind exagerată de majoritatea consilierilor, forul decizional careian a aprobat doar suma de 15.000 de lei.
Dar cum cheltuielile au depăşit, după cum era de aşteptat, previziunile organizatorilor, aceştia au solicitat consilierilor locali încă o sumă de 7.340 de lei, astfel încât aportul Consiliului Local ar fi fost de 22.340 lei. Consilierii UDMR au votat împotriva proiectului de hotărâre, astfel încât organizatorii vor trebui să îşi găsească altă sursă de finanţare pentru a-şi acoperi pierderile. “Sunt convins că şi dacă le acordam această sumă tot nu le ajungeau banii pentru a-şi acoperi cheltuielile cu masa şi cu cazarea. Cei care au organizat festivalul s-au lăbărţat, au cheltuit fără cap. Nu ştiu cum se vor plăti aceste datorii”, a acuzat primarul Kovacs Eugen.
La rândul său, consilierul liberal Ilie Ciută a ţinut morţiş să ia partea organizatorilor, declarând că: “era clar că nu se puteau încadra în plafonul de 15.000 lei.” Totuşi, Ilie Ciută şi-a exprimat convingerea că organizatorii o vor scoate cumva la capăt. În orice caz, este de notorietate opoziţia Direcţiei de Cultură din cadrul Primăriei Carei şi a Casei de Cultură Carei, care au refuzat să se asocieze cu acest festival, considerându-i pe organizatori drept “neserioşi”.

Dezinformare, dar în folosul cui?!
Primarul Kovacs Eugen l-a acuzat pe delegatul sătesc din Ianculeşti, sat aparţinător Careiului, că ar face jocurile unor anumiţi apropiaţi, şi că nu ar urmări cu adevărat interesul general al localnicilor. “Să nu mă faceţi să spun mai multe. Ştim jocul cui îl faceţi!”, a tunat primarul Kovacs Eugen la adresa lui Ciprian Chiorean. Disputa a fost provocată de afirmaţia delegatului sătesc Ciprian Chiorean, care ar fi declarat că impozitele pe suprafeţele aflate în extravilanul Ianculeştiului sunt suportate de săteni şi nu de către asociaţiile agricole din zonă. Acesta a fost contrat şi de către consilierul PSD Ionuţ Oneţ, cenzor în cadrul unei asociaţii agricole, care a declarat sec: “Asociaţiile agricole le dau banii în mână ianculeştenilor, şi ei merg să plătească impozitele. În niciun caz ianculeştenii nu suportă din buzunarul lor contravaloarea impozitelor. Asociaţiile nu pot plăti direct obligaţiile membrilor asociaţi”. Această dezinformare nu este una singulară. Ce-i drept, în spatele acestuia stau mai multe persoane influente sau potente financiar care îl împing pe Ciprian Chiorean de la spate. Dovadă şi afirmaţia primarului Kovacs Eugen, dar care a evitat să dea şi nume de persoane. În orice caz, în urma unor astfel de dezinformări atmosfera din satul Ianculeşti a fost dinamitată în mai multe rânduri, totul în beneficiul unui grup de interese. La Ianculeşti a ajuns chiar şi prefectul Eugeniu Avram pentru a detensiona atmosfera creată de acest grup de interese, mai exact de unii latifundiari din zonă. “Dumneavoastră pe cine reprezentaţi, domnule Chiorean?! De ce dezinformaţi?!”, s-a întrebat retoric primarul Kovacs Eugen.

Ciprian Bâtea

One Response to Festivalul SPOT şi-a depăşit bugetul

  1. Festivalul International de Teatru pentru Studenti SPOT nu si-a depasit bugetul, nu a cerut suplimentarea acestuia, ci s-a incadrat in limita celor 15.000 de lei promis de Administratia Locala. Din aceasta suma urmeaza sa se achite platile pentru cazarea invitatilor. Restul cheltuielilor, onorarii, diferite chirii, plata meselor servite, consumabile, etc, se vor achita din sponsorizari si din suma alocata de Consiliul Judetean Satu Mare. Consilierilor careieni nu le revine nici o sarcina, decit sa isi tina cuvintul dat si sa puna la dispozitia organizatorului suma promisa, cea de 15.000 de lei. Nu s-a labarta nimeni, nu s-a cheltuit fara cap, ba din contra, s-au facut eforturi mari pentru a reduce cit mai mult cheltuielile, iar meritul acestei realizari revine Motelului din Carei si Restaurantului Ali Baba, care au redus considerabil preturile si au acceptat sa incaseze sumele ce li se cuvin chiar si cu mai multe luni intarziere. In cei sapte ani de existenta Festivalul International de Teatru pentru Studenti SPOT a rezistat gratie sponsorizarilor primite de la CONTINENTAL si de la Consiliul Judetean, Administratia Locala careiana fiind mereu cea care a achitat cel mai putin din costurile evenimentului. Chiar si in acest an, aportul ei u acopera nici jumatate din bugetul întregului eveniment. Propun redactorilor sa verifice veridicitatea informatiilor din cel putin trei surse si sa nu mai dezinformeze opinia publica, pentru ca eu, ca unic organizator al Festivalului, nu am solicitat nici un leu in plus fata de cei 15.000 promisi si nici nu am depasit aceasta suma, pe care o voi aloca, in intregime, achitarii taxelor de cazare.

    Sarvadi Paul
    02/12/2013 at 13:49
    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *