Grevă japoneză după model românesc

Filed under: Locale |

greva

Liceenii sătmăreni nu s-au arătat prea interesaţi să participe la acţiunea de protest organizată de Consiliul Judeţean al Elevilor Satu Mare în liceele din judeţ. Din cei circa 15.000 de liceeni, la acţiunea de protest realizată sub formă de grevă japoneză au participat doar câteva clase.

Consiliul Judeţean al Elevilor Satu Mare a încercat să organizeze o grevă japoneză la care să participe toţi elevii de liceu din judeţ, în semn de protest pentru subfinanţarea sistemului educaţional. Prin această acţiune de protest, organizatorii şi-ar fi dorit să tragă un semnal de alarmă în privinţa subfinanţării învăţământului românesc şi să solicite Guvernului alocarea a 6% din PIB pentru educaţie. De asemenea, elevii au mai solicitat dotarea corespunzătoare a unităţilor de învăţământ, adaptarea învăţământului tehnologic la cerinţele agenţilor economici, creşterea alocaţiilor, manuale gratuite pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a şi revizuirea curriculumului şcolar şi a conţinutului manualelor şcolare.

Din păcate, însă, doar câteva zeci de liceeni sătmăreni au purtat ieri banderole albe pe braţ în timpul orelor de curs. Acţiunea de protest trebuia să înceapă de la ora 8.00, însă la vremea respectivă doar câţiva liceeni erau în grevă japoneză. Spre orele 11.00, grevei i s-au mai alăturat alte câteva zeci de elevi (circa două-trei clase) şi asta după ce au fost mobilizaţi. “Nu înţeleg ce se întâmplă. Am impresia că liceenii sunt prea delăsători şi indolenţi. Nu pot să cred că liceenii sătmăreni refuză să lupte pentru un învăţământ mai bun în România şi pentru drepturile lor”, ne-a declarat fostul preşedinte al Consiliului Judeţean al Elevilor, Alexandru Gavrău, elev în clasa a XII-a la Colegiul Naţional “Ioan Slavici”.

Organizatorii nu-şi explică indolenţa colegilor lor cu atât mai mult cu cât nu ştiu ca în judeţ să se fi făcut presiuni din partea conducerilor şcolilor sau a altor cadre didactice.

Florin Dura

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *