5 reguli simple pentru a arde mai multe calorii

Filed under: Sanatate |

5

Cu toţii ştim că mâncarea şi apa sunt cele care ne ţin în viaţă (şi alcoolul, ar adăuga băieţii de la GQ), dar unele alimente te ajută să arzi mai eficient un număr mai mare de calorii, îţi dau mai multă energie şi îţi menţin senzaţia de saţietate timp mai îndelungat. Indiferent dacă vrei să mai slăbeşti puţin, să te menţii în formă sau pur şi simplu să duci o viaţă sănătoasă, aceste trucuri te vor ajuta cu siguranţă.

Mănâncă alimente picante

S-a demonstrat ştiinţific: alimentele picante cresc rata metabolismului şi îţi dau senzaţia de saţietate într-un timp mult mai scurt. Capsaicina, o substanţă care există în mâncarea picantă, are efect termogenic şi contribuie semnificativ la scăderea în greutate. Varianta aceasta nu este recomandată însă dacă ai probleme cu stomacul, pentru că acestea se vor agrava.

Munceşte pentru mâncare

Nu, stai liniştit, nu te trimitem la vânătoare – nici măcar în bucătărie la gătit (deşi, nu ar fi o idee rea deloc). Dacă îţi place să ronţăi fistic, alune, seminţe de floarea soarelui, nuci, atunci alege varianta lor în coajă. Pentru că, pe lângă faptul că reprezintă o sursă excelentă de grăsimi nesaturate, studiile au arătat că cei care “muncesc” pentru mâncare, consumă mai puţină. Optează pentru varianta crudă şi fără sare a nucilor şi seminţelor, nu de alta, dar prea mult sodiu este nesănătos pentru organismul tău.

Mănâncă încet

Chiar dacă ai un program nebunesc şi mâncarea pare mai degrabă un lux, nu te grăbi. Mestecă încet, pentru că semnalele transmise de creier atunci când te-ai săturat ajung ceva mai greu la tine, şi vei ajunge să mănânci mai mult decât ai nevoie. Şi încă ceva: nu mânca în faţa calculatorului, la televizor sau în timp ce citeşti o revistă. Chiar dacă ai la dispoziţie doar un sfert de oră, foloseşte-l exclusiv în scopul mâncatului. Va fi şi un prilej să te relaxezi puţin.

Nu amesteca alcoolul

Bea votca sau ginul fără suc, pentru că vei scădea semnificativ cantitatea de zahăr pe care o ingerezi şi nici nu vei mai fi în stare să bei foarte mult. Şi mereu este de preferat să alegi vin în loc de bere, asta doar dacă berea nu este alcoolul tău favorit.

Mănâncă fructe şi legume cu un conţinut mare de apă

Pepene, roşii, castraveţi şi toate suratele lor au un conţinut ridicat de apă, deci le poţi mânca în orice cantitate fără să îţi faci griji pentru greutate. În plus, îţi dau mai repede senzaţia de saţietate şi aduc în organism cantitatea de apă pe care nu reuşeşti să o bei, pentru că nu ai ajuns încă la performanţa de a consuma cei doi litri de lichide pe zi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *