Stațiile Tetra folosite și de Serviciul de Ambulanță Județean Sălaj

Filed under: Actualitatea Salajeana |
Stațiile Tetra au fost cumpărate în anul 2009 prin fonduri europene și au fost distribuite la Serviciile de Ambulanță din întreaga țară. În Sălaj însă aceste stații nu au fost puse în funcțiune decât de câteva luni.
Potrivit celor afirmate de managerul Serviciului de Ambulanță Județean Sălaj, Radu Coste, faptul că stațiile au stat timp de patru ani în cutii, fără să fie folosite, a dus la defectarea acumulatoarelor și a încărcătoarelor. Din bugetul propriu al instituției au fost cumpărate încărcătoare noi, după care stațiile au fost distribuite la toate ambulanțele din județ. În prezent, la Serviciul de Ambulanță funcționează 30 de stații, celelalte fiind distribuite unității SMURD și la Unitătea de Primiri Urgență din cadrul Spitalului Județean de Urgență Zalău.
În momentul în care pacientul sună la 112, în funcție de simptomele pe care le prezintă, specialiștii din 112 decid ce forțe trebuie dirijate spre pacient: ambulanță, smurd, pompieri, poliție sau jandarmi. În cele mai multe cazuri este trimisă ambulanța, în 24 de ore fiind înregistrate între 80 și 100 de solicitări în tot județul. Prin stațiile Tetra, dispecerul dirijează ambulanța cea mai apropiată de locul de unde a fost făcută solicitarea. Odată ajuns acolo, prin stațiile Tetra, echipajul de pe ambulanță anunță medicii de la Urgență despre starea pacientului. Astfel aceștia știu cum să se pregătească pentru a-i acorda îngrijiri pacientului într-un mod cât mai eficient. În cazul în care la solicitare se duce un echipaj format din ambulanțier plus asistent, prin stațiile Tetra, acesta poate primi indicații de la un medic. În cazuri grave, este dirijată să intervină ambulanța care e mai aproape de locul accidentului, chiar dacă în mașina respectivă este deja un pacient. Astfel de măsuri sunt posibile doar în cazul în care starea pacientului aflat în ambulanță permite acest lucru.
Iulian Duma

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *