Studii de fezabilitate vitale pentru modernizarea drumurilor judeţene

Filed under: Locale,Top News |

cj

Consilierii judeţeni s-au reunit ieri în şedinţă extraordinară pentru a aproba studiile de fezabilitate pentru două proiecte vizând modernizarea a două tronsoane de drumuri, în lungime de circa 100 km. Lucrările vor fi realizate anul viitor, cu sprijinul Ministerului Dezvoltării. La şedinţa de ieri au fost prezenţi 24 de consilieri judeţeni, care au votat în unanimitate toate cele patru proiecte de hotărâre aflate pe ordinea de zi.

Două studii de fezabilitate vitale
Consilierii judeţeni au aprobat rectificarea bugetului general consolidat al judeţului Satu Mare pe anul 2013, astfel încât să fie asigurate salariile angajaţilor din toate instituţiile subordonate, respectiv toate plăţile. De asemenea, a fost aprobată prelungirea proiectului “Controlul integrat al poluării cu nutrienţi”. Consilierii judeţeni au aprobat studiile de fezabilitate pentru modernizarea Drumului Judeţean DJ 108 M: Tăşnad (DN 1F)- Santău- Chereuşa- Dindeşti- Andrid- Irina- Portiţa- Vezendiu- Tiream- Carei- Cămin- Lucăceni, respectiv pentru modernizarea Drumului Judeţean 108 L; tronson 1.2.3.- Tăşnad- Cig- Eriu Sâncrai- Craidorolţ- Pişcari- Terebeşti- Gelu.
“Cele două studii de fezabilitate sunt cele mai importante dintre studiile adoptate de Consiliul Judeţean. Cu ajutorul lui Dumnezeu şi al Guvernului Ponta, prin Ministerul Dezoltării, vom putea reabilita cele două tronsoane, în lungime de peste 100 km”, a arătat vicepreşedintele Mircea Govor. Aceste două drumuri asigură legătura cu judeţul Bihor prin drumul Tăşnad- Marghita, reabilitat din fonduri europene printr-un proiect comun al judeţelor Satu Mare şi Bihor, urmând să asigure conexiunea cu viitoarea Autostradă Transilvania.

Modernizare de circa 400 milioane lei
Preşedintele Adrian Ştef a declarat că va fi propus spre modernizare şi tronsonul de drum Păuleşti- Amaţi- Homoroade- Solduba- Hodişa, investiţie pentru care există deja studiul de fezabilitate. “Aceste trei proiecte vrem să le realizăm anul viitor, propunându-le spre finanţare în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală”, a declarat preşedintele Ştef. Valoarea indicată de studiile de fezabilitate este de 3,1 milioane lei/km. Având în vedere că lungimea totală a celor trei tronsoane este de peste 120 km, rezultă un cost total de aproape 400 milioane lei.
În conferinţa de presă susţinută după şedinţa de Consiliu Judeţean, preşedintele Ştef a arătat că au mai fost depuse două proiecte vizând modernizarea de drumuri pe POR. Un tronson este cel care asigură legătura între Păuleşti- Pomi- Ardusat- cu un nou pod peste Someş la Seini- Oraşu Nou- Racşa Vii- Racşa – Drumul Naţional, iar celălalt tronson Hodod- Bogdand- Corund- Hurezu- Beltiug- ieşire la Drumul Naţional. Astfel, va fi asigurată conectarea zonei Codru la reţeaua naţională de drumuri, a adăugat Ştef.

Impact asupra locuitorilor din zona Tăşnadului
Primarul Daniel Balog mizează pe impactul economic al modernizării drumului care trece prin comuna Craidorolţ. “Drumul modernizat va avea un impact deosebit asupra vieţii economice. În comuna Craidorolţ există trei societăţi agricole străine care dispun de utilaje grele. Noul drum le va facilita accesul la terenurile agricole, având în vedere că trece prin trei din cele cinci localităţi aparţinătoare. De asemenea, având rezolvat accesul, investitorii cu care am discutat ar putea fi determinaţi să deschidă până la urmă o fabrică de prelucrare a tomatelor şi un abator”, a declarat primarul comunei Craidorolţ, Daniel Balog.
Primarul Vasile Mitraşca a arătat că drumul pe relaţia Cig- Craidorolţ scurtează distanţa dintre Tăşnad şi municipiul Satu Mare cu 18 km. “Modernizarea ambelor drumuri va facilita accesul locuitorilor comunelor apropiate spre oraşul Tăşnad, respectiv la Administraţia Financiară, la Biroul AJOFM, la Evidenţa Populaţiei, la spital, la piaţă sau chiar la staţiunea balneară. Modernizarea celor două tronsoane de drum judeţean va fi utilă tuturor locuitorilor din zona noastră”, ne-a declarat primarul oraşului Tăşnad, Vasile Mitraşca.

Szasz Lorand

2 Responses to Studii de fezabilitate vitale pentru modernizarea drumurilor judeţene

  1. primarul comunei Craidorolţ, ajutat din plin de CJ !!
    De ce nu sunt sprijinite si alte sate ?
    Satul Unimat e uitat de TOTI.
    De ce nu se face si drumul scurt Sacaseni-Unimat Acas ?
    De ce nu se face nimic pentru acest sat pur romanesc ?
    Trebuie sa inceapa sa invete limba maghiara ?
    E o bataie de joc ce se face cu acest sat .

    amaghedon
    10/12/2013 at 18:38
    Reply

  2. Intra in reabilitare si noul drum de ocolire al municipiului Satu Mare,predat cu atata fast de USL ?.

    dorel
    10/12/2013 at 20:21
    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *