Antrenează-te ca un fotbalist!

Filed under: Sanatate |

10

A-ţi dori un stil de viaţă ca al fotbaliştilor poate fi uneori exagerat. Atâta timp cât nu joci fotbal şi nu primeşti sute de mii de euro pentru fiecare sezon, nu ai cum să trăieşti ca un fotbalist. Dar ai putea să arăţi ca unul, dacă furi diete şi metode de antrenament de la ei.

Cristiano Ronaldo, spre exemplu, este unul dintre fotbaliştii cărora fetele îi numără pacheţelele de muşchi cu cel mai mare entuziasm. Are 84 de kilograme şi pentru asta se antrenează câte 5 zile pe săptămână. Înainte de fiecare antrenament, aleargă pentru câteva minute şi apoi continuă cu flotări (de fiecare dată), genuflexiuni şi sărituri pe cutie, exerciţii pe care le poţi face şi tu chiar dacă nu eşti fotbalist. Nu ridică greutăţi decât de două sau trei ori pe săptămână şi, dacă încerci şi tu asta, te vor ajuta în menţinerea echilibrului. Dacă vrei un bust ca al lui, trebuie să ştii că, oricât de multe abdomene vei face, dacă ai grăsime pe burtă, pacheţelele de muşchi vor sta ascunse. Aşa că trebuie să ai grijă şi la alimentaţie.

La capitolul mâncare, Ronaldo rămâne fan al meniurilor portugheze, însă cu limite. Bucătarul lui a declarat acum câţiva ani că multe dintre mâncărurile pe care i le pregăteşte sunt bazate pe peşte şi că deserturile trebuie neapărate să conţină fructe. Cu toate astea, nutriţioniştii lui l-au făcut să rămână dimineaţa la mese care conţin fructe sau cereale, la prânz salate, pui sau peşte, iar seara consumă alte tipuri de proteine decât cele de la prânz. Şi cu ocazia asta am ajuns şi la cuvântul magic : proteine. Dacă vrei să ai un corp bine lucrat, nu uita de ele. Ronaldo le ia în mare parte din carne şi din peşte.

Şi David Beckham avea un antrenament destul de strict pentru a ajunge la toate pacheţelele de muşchi pentru care era cunoscut. Specialiştii care se ocupau de el l-au sfătuit să îşi antreneze, pe rând, fiecare categorie de muşchi şi să pună mult accent pe sesiunile cardio. O astfel de sesiune consta de obicei în 3 reprize de alergare de câte 5 minute cu pauză de 4 minute, exerciţiu pe care îl repeta de trei ori. Uneori, alerga foarte rapid câte un minut, luând pauză tot de câte un minut, repetând asta de 15 ori.

Dieta lui Beckham conţine multă varză, soia, spanac sau conopidă şi exclude cu desăvârşire alimentele cu indice glicemic mare, cum ar fi orezul, pâinea albă sau fulgii de porumb. Cum antrenamentele lui vin la pachet cu nevoia de a consume şi multe proteine, el mănâncă des şi carne, însă numai de porc şi de peşte. Îşi ia grăsimile din iaurt şi ulei de măsline şi mănâncă de trei ori pe zi. Atunci când scapă din regulile foarte stricte ale dietei, îi place să mănânce dimineaţa brânză sau omletă, la prânz fish fingers şi paste Bolognese la cină.

Lionel Messi a făcut publice două tipuri de antrenament. Pentru primul începe cu stretching, continuă cu o alergare scurtă, de cinci minute, sărituri scurte şi genuflexiuni. Dacă vrei să îţi îmbunătăţeşti mobilitatea, te poţi inspira de la el. Al doilea tip de antrenament pe care Messi îl practică frecvent îl ajută mai degrabă pentru mişcările pe care le face pe teren, însă îţi poate fi şi ţie de folos : el constă în exerciţii de alergare, cu sau fără obstacole.

Dieta lui Messi în timpul campionatelor este atent construită. Cu 10 zile înainte, consumă cât mai multe proteine, cu cinci zile înainte introduce şi supa de legume la fiecare masă (supe care conţin ghimbir, chilli coriandru, bune pentru circulaţia sângelui), cu o zi înaintea meciului mănâncă la prânz carne de puis au peşte cu cartofi fierţi şi câteva legume verzi, iar cu 90 de minute înaintea meciului are voie doar banane, mango sau mere. Te poţi inspira din dieta lui şi din modul în care anumite alimente îi asigură aportul de vitamine, însă nu uita că tu nu joci fotbal atât de des ca el, aşa că nu exagera.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *