Cum e mai bine să mănânci oul, DOAR ALBUŞUL sau ŞI GĂLBENUŞUL?

Filed under: Sanatate |

Toti cei care par interesati de alimentatia sanatoasa consuma numai albusul oului. Tocmai de aceea exista restaurante care ofera omlete din care lipseste galbenusul. Oare de ce atat de multi oameni evita galbenusul? Oare cei care mananca oul complet gresesc? Este sanatos pentru ei sa manace galbenusul zi de zi? Acest obicei ar putea fi periculos?

8

Cum sa te vindeci, sa slabesti si sa nu te mai imbolnavesti. Echilibrul tau alcalin: Singurul lucru important pe care il poti face pentru tine. Detalii aici!

Iata opinia unui specialist in domeniu, Kelly Plowe, pentru livestrong.com:

„Daca ar fi sa fac o lista a unor super-alimente, oul s-ar gasi pe ea de fiecare data. Si asta este oarecum ironic, de vreme ce oul a fost pentru multa vreme catalogat gresit (la un moment dat s-a crezut despre el ca are un rol important in dezvoltarea bolilor de inima), insa cercetatorii au rezolvat aceasta problema. Oul, in special albusul sau, este inclus in multe diete datorita faptului ca este o proteina slaba, satioasa. Insa multi vor fi surprinsi sa afle ca si galbenusul contine 3 g de proteina, aproape jumatate din cantitatea pe care o contine oul. De asemenea, in galbenus se gaseste tot colesterolul (aproximativ 185 mg). Societatea americana de protectie a inimii recomanda un consum de colesterol de sub 300 mg pe zi, ceea ce inseamna ca un ou zilnic poate fi inclus in orice dieta sanatoasa. Eu recomand includerea galbenusului pentru ca acesta contine majoritatea nutrientilor din ou. In afara proteinelor, galbenusul contine vitamina D, riboflavina, seleniu si multe alte vitamine si minerale”.

Daca vrei sa mananci mai mult de 1 ou pe zi, atunci Plowe recomanda pastrarea proportiei de 3:1 – adica 3 albusuri la 1 ou intreg.

Iata reteta nutritionistului Kelly Plowe pentru un mic dejun care iti va tine de foame pana la ora pranzului:

Ingrediente:

½  o ceasca de ciuperci taiate;

½ o ceasca de spanac;

2 linguri de ceapa maruntita;

1 ou;

3 albusuri;

Sare si piper.
Mod de preparare

Imprastie putin ulei in tigaie (cu ajutorul unui pulverizator) sau unge putin tigaia. La focul moderat si adauga ciupercile, spanacul si ceapa, aproximativ 5 minute. Adauga condimentele. Ia compozitia de pe foc si pune continutul intr-un castron.

Intre timp pregatesti ouale: bate ouale temeinic, apoi stropeste tigaia cu putin ulei (poate fi aceeasi tigaie in care s-au pregatit legumele), rastoarna ouale, astfel incat sa se acopere toata tigaia. In momentul in care ouale au inceput sa formeze crusta, adauga legumele si mesteca bine pana cand totul se omogenizeaza, iar ouale sunt bine gatite.

O omleta delicioasa! Pofta buna!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *