La Zalău, impozitele și taxele locale se pot achita doar din 13 ianuarie

Filed under: Actualitatea Salajeana |

Cei care vor să scape de grija impozitelor şi taxelor locale aferente anului 2014, o pot face doar din data de 13 ianuarie. Potrivit Primăriei Zalău, excepţie sunt amenzile, taxele pentru eliberarea sau preschimbarea actelor de identitate şi a taxelor de înscriere auto, care se pot achita începând de luni, 6 ianuarie.

Consilierii locali au decis ca pentru anul 2014, impozitele şi taxele locale să rămână la nivelul celor de anul trecut. Pe lângă nivelul taxelor şi impozitelor locale, nemodificat va rămâne şi nivelul bonusurilor reducerilor acordate. Astfel, cei care îşi achită integral impozitul aferent anului 2014 până la 31 martie 2014 vor primi o bonificaţie din 5%.

Potrivit Primăriei Municipiului Zalău, în anul 2014, nu doar cetăţenii care îşi plătesc integral impozitul pe locuinţă pot beneficia de reducere, ci şi cei care au un venit mic, sub salariul minim pe economie. Astfel, persoanele singure, care au un venit mai mic decât leafa minimă, vor beneficia de o reducere cu 10% a impozitului pe clădirea folosită ca domiciliu şi pentru terenul aferent acestuia.

Pentru familiile alcătuite din două persoane reducerea va fi de 20% pe clădirea folosită ca domiciliu şi pentru terenul aferent acesteia, iar pentru familiile formate din trei persoane, reducerea va fi de 30%. De reducere cu 40% la plata impozitului vor putea beneficia şi familiile alcătuite din patru persoane, iar familiile cu mai mult de patru persoane vor beneficia de o reducere de 50%. Facilităţile, reducerea cu 50% a impozitului, se acordă şi familiilor care au întreţinere copii cu invaliditate de gradul I sau II, respectiv handicap grav sau accentuat, dar şi familiilor în care cel puţin unul dintre soţi este încadrat în gardul I sau II de invaliditate. Reducerea în totalitate de la plata impozitului pe clădiri, locuinţa de domiciliu şi terenul aferent acesteia, se acordă tuturor persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate.

Cetăţenii care vor să beneficieze de aceste facilităţi fiscale acordate în 2014 trebuie să ştie că pentru a-şi justifica situaţia financiară au nevoie de un dosar care să cuprindă: dovada veniturilor prin adeverinţă de salarizare, cupon de pensie, ajutor de şomaj, ajutor social sau adeverinţă de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice că nu este privatizat, o declaraţie pe proprie răspundere privind veniturile realizate pe familie, componenţa familiei şi actele de identitate.

Iulian Duma

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *