Primăria Tăşnad pregăteşte licitaţia pentru noul sediu

Filed under: Locale |

MITRASCA

Imediat ce a aflat de sprijinul consistent acordat de Consiliul Judeţean, primarul oraşului Tăşnad, Vasile Mitraşca, a şi început pregătirile de organizare a licitaţiei pentru viitorul sediu al administraţiei locale. Proiectul tehnic este finalizat, fiind necesare o serie de avize, după care va avea loc licitaţia. Primarul Mitraşca speră ca lucrările să fie finalizate în cursul anului viitor. În urma acestei investiţii, circa 32.000 de locuitori din zona Tăşnadului vor beneficia de servicii la nivel european, iar administraţia locală va scăpa de chiria de 20.000 de euro pe care o plăteşte anual pentru actualul spaţiu.

Pregătiri în ritm alert
Primăria Tăşnad a început să pregătească licitaţia pentru construcţia viitorului sediu după ce, în şedinţa de luni, Consiliul Judeţean a alocat un milion de lei pentru acest obiectiv. “Avem proiectul care vizează construirea unui nou sediu pe amplasamentul celui vechi, care s-a prăbuşit în 2009. Trebuie doar să reactualizăm avizările necesare, apoi putem trece la organizarea licitaţiei pentru atribuirea lucrărilor de construcţie. Sperăm să putem organiza licitaţia în primăvară, undeva în martie sau cel târziu aprilie”, ne-a declarat primarul Vasile Mitraşca.
În numele comunităţii pe care o reprezintă, primarul Mitraşca mulţumeşte conducerii Consiliului Judeţean Satu Mare pentru sprijinul acordat. “Faptul că ni s-a alocat un milion de lei constituie o veste foarte bună. Mulţumim conducerii Consiliului Judeţean pentru acest gest. Sperăm ca în cursul anului viitor să putem da în folosinţă noul sediu al Primăriei Tăşnad”, ne-a declarat Vasile Mitraşca.

Avantajele unui nou sediu
Fostul sediu al Primăriei are o încărcătură simbolică pentru tăşnădeni, întrucât este vorba despre clădirea donată Statului Român în 1926 de către Coriolan Şter, una din cele mai importante personalităţi ale Tăşnadului din perioada interbelică. Această clădire a avut întotdeauna destinaţie de finanţe locale sau de primărie. Tocmai din acest motiv, în proiect s-a prevăzut ca faţada să fie refăcută conform proiectului original al clădirii, arată primarul Vasile Mitraşca.
În viitorul sediu vor putea funcţiona în condiţii optime atât serviciile proprii ale Primăriei Tăşnad, cât şi Biroul local al AJOFM, respectiv Biroul pentru Evidenţa Populaţiei. Cele două birouri deservesc nu numai locuitorii oraşului Tăşnad, ci şi pe locuitorii celor 11 comune din zonă, de la Pir până la Hodod. Este vorba de peste 32.000 de persoane care vor putea beneficia de servicii conform normelor europene.
Investiţia într-un nou sediu se va amortiza în viitorul apropiat. În prezent, administraţia locală tăşnădeană plăteşte anual unei firme peste 20.000 de euro, adică aproape 100.000 lei, pentru imobilul în care stă în chirie. Cei 20.000 de euro, care sunt achitaţi anual din bugetul local, ar putea fi folosiţi mult mai bine pentru finanţarea unor investiţii în infrastructura oraşului Tăşnad, ne-a declarat primarul Vasile Mitraşca.

Szasz Lorand

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *