Ce alimente combat stresul

Filed under: Sanatate |

2

Ai nervii “praştie” tot timpul şi ţi-e teamă că într-o zi ai să cedezi? Îţi spunem noi cum să scapi de stres.

Ai un job care nu te lasă să dormi sau doar treci printr-o perioadă mai grea: indiferent de motive, stresul este prezent destul de des în viaţa ta. Şi cum jobul este puţin probabil să ţi-l schimbi şi orice problemă are nevoie de timp pentru a fi rezolvată, avem noi o soluţie simplă pentru a diminua efectele stresului în organismul tău. Şi nu este deloc complicat, tot ce ai de făcut este să incluzi în dietă o serie de alimente care vor contrabalansa efectele nocive ale stresului. Iată câteva dintre ele:

Migdale, fistic, nuci

Când lucrurile o iau razna în viaţa ta, mănâncă o mână de migdale. Sunt bogate în vitamina E, un antioxidant care întăreşte sistemul imunitar şi un sfert de ceaşcă în fiecare zi este exact ceea ce ai nevoie. Te-ai plictisit de migdale? Mănâncă aceeaşi cantitate de fistic sau nuci. Ambele îţi vor face tensiunea arterială, una dintre consecinţele directe ale stresului, să scadă. Dacă nu le poţi mânca aşa, adaugă-le în salate sau în cerealele de dimineaţă.

Avocado

Umilul fruct (sau legumă?) bogat în acizi graşi monosaturaţi (adică, băieţii buni) şi potasiu contribuie semnificativ la scăderea nivelului tensiunii arteriale. Dacă nu ţi se pare foarte apetisant, adu-ţi aminte că este ingredientul principal al deliciosului guacamole, aşa că îl poţi încerca în această variantă.

Lapte degresat

Cel mai probabil ştii că un pahar de lapte călduţ înainte de culcare te relaxează şi te ajută să adormi mai uşor. În plus, calciul din lapte contribuie la reducerea spasmelor musculare şi atenuarea tensiunii generale din organism. Cercetări recente au arătat că un pahar cu lapte diminuează în intensitate stări precum anxietatea şi irascibilitatea.

Fulgi de ovăz

Carbohidraţii determină creierul să producă mai multă seroronină, la fel ca atunci când mănânci ciocolată neagră. Cu cât mai lung este procesul de absorbţie al carbohidraţilor în organism, cu atât producţia de seroronină este îndelungată. Rezultatul? Este destul de puţin probabil că vei ceda nervos, indiferent de nivelul de stres la care ai ajuns.

Portocale

Te pregăteşti de un interviu pentru un job sau sa susţii o prezentare în faţa celui mai sadic şef din lume? Prepară-ţi un suc proaspăt de portocale, sau cel puţin mănâncă o portocală. Ingredientul-minune care te va ajuta în acest caz este vitamina C, care va face ca hormonul stresului, cortizolul, să scadă rapid.

Somon

Hormonul stresului, cel despre care tocmai ţi-am spus, are inamici redutabili: acizii graşi omega-3. Una dintre cele mai bune surse este peştele gras precum somonul sau tonul. Include peşte în dietă de două ori pe săptămână şi nu doar că vei avea o stare mai bună, dar şi inima ta va fi mult mai sănătoasă.

Spanac

Magneziul contribuie semnificativ la scăderea nivelului de stres şi dacă nu eşti fan de suplimente alimentare, include-l în dietă. Dacă nu este alimentul tău preferat, streacoară-l în salate sau în sandvişuri, pentru că o ceşcă de spanac îţi asigură 40% din necesarul zilnic de magneziu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *