Coca-Cola face primii paşi spre un nou model de business: instalarea unor dozatoare de suc direct în casele consumatorilor

Filed under: Life |

5

Producătorul american de băuturi răcoritoare Coca Cola a anunţat miercuri că a semnat un acord pe 10 ani cu  Green Mountain Coffee Roasters, o companie care deţine în SUA un brand foarte popular de aparate de cafea, prin intermediul căruia gigantul din Atlanta intenţionează să-şi plaseze produsele direct în locuinţele consumatorilor prin dozatoare de băuturi carbonatate dezvoltate de partenerul său, scrie Wall Street Journal.

Coca Cola va prelua şi o participaţie de 10% din Green Mountain, pentru 1,25 miliarde de dolari, în cadrul aceluiaşi acord.

Pactul reprezintă o schimbare radicală în modelul de business derulat până acum de Coca Cola, bazat pe distribuitori proprii şi reţele tradiţionale de retail şi coincide cu un declin al consumului de băuturi carbonatate care durează de mai bine de un deceniu.

Directorul executiv al Coca Cola, Muhtar Kent a declarat într-o conferinţă de presă că “parteneriatul reprezintă un punct de cotitură în industrie”.

Green Mountain, o companie condusă de un fost executiv de la Coca Cola, Brian Kelley, a devenit extrem de atractivă pentru investitori încă din anul 2010. În 2011, acţiunile companiei erau vânate de fiecare broker de pe bursă, după ce popularitatea produselor sale – un tip de dozator similar esspresoarelor europene, numite K-cup – a atras un parteneriat cu Starbucks.

După venirea la conducere a lui Kelley, în 2012, Green Mountain şi-a extins gama. În septembrie 2013, compania şi-a anunţat intenţia de a include în portofoliu şi supe instant şi băuturi energizante. Parteneriatul cu Coca Cola marchează o noutate pentru Green Mountain, sub forma dozatoarelor de băuturi carbonatate, o asociere care ar putea afecta serios poziţia actualului lider  de piaţă pe acest segment, SodaStream International.

Acţiunile Green Mountain au crescut miercuri cu 41% în urma anunţului, la 114,34 dolari pe titlu, în afara pieţei reglementate. Joi, în debutul tranzacţiilor de pe Wall Street, titlurile înregistrau o creştere de 30% faţă de finalul şedinţei precedente, la 105 dolari. La această nivel de preţ, compania valorează aproape 16 miliarde de dolari, cu 4 miliarde de dolari mai mult decât în ziua precedentă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *