7 produse care te îmbătrânesc de tânăr!

Filed under: Life |

7

“Suntem ceea ce mâncăm”, spune o zicală! Nimic mai adevărat, alegerile alimentare zilnice grăbindu-ne, adesea, îmbătrânirea şi făcându-ne să arătăm mai obosiţi decât suntem.

Iată 7 produse de evitat, sau consumul lor să nu fie exagerat, pentru a arăta mai odihniţi şi chiar mai tineri:

1) SAREA

Majoritatea oamenilor consuma sare! Este absolut obligatorie în aproape orice regim alimentar, care nu este condiţionat de vreo afecţiune, dar prea multă sare strica! Aceasta contribuie la deshidratarea organismului şi implicit a pielii. Totodată, din cauza sării reţinem apă şi, dincolo de umflarea mâinilor şi a picioarelor, pot apărea pungile sub ochi.

2) ÎNDULCITORII ARTIFICIALI

Zahărul natural favorizează apariţia inflamaţiilor, dar îndulcitorii artificiali fac şi mai mult rău, mai ales în ceea ce priveşte aspectul fizic. De regulă, aproape toţi îndulcitorii artificiali conţin aspartam, substanţa asociată în mod negativ cu durerile de articulaţii şi vinovată de faptul că ne determina reacţii la nivel hormonal din cauza cărora începem să poftim la şi mai mult dulce.

3) ALCOOLUL

Orice cantitate de alcool care depăşeşte un singur pahar de vin deshidratează organismul, făcându-te să arăţi “uscat” şi lipsindu-te de radierea naturală a pielii. Dacă nu poţi renunţa total la alcool, măcar alternează cu apă.

4) PRĂJEALA

Ceapă prăjită, cartofi prăjiţi sau orice alt aliment prăjit constituie cel mai crunt inamic al pielii. Aceste produse preparate astfel abundă în ulei şi în grăsimi trans (acizi graşi trans), care îngroaşă vasele de sânge şi îngreunează circulaţia sangvină. Cu cât sângele circulă mai greu, cu atât celulele de la nivelul pielii primesc mai puţin oxigen şi nutrienţi şi, într-un final, mor. Pielea ajunge să arate obosită, fără viaţă.

5) CARBOHODRATI ÎN EXCES

Nimeni nu spune că trebuie să adopţi o alimentaţie total lipsită de carbohidraţi. La un corp normal, el trebuie să asigure 60% din aportul caloric. Dar prea mulţi carbohidraţi dăunează la rândul lor, pentru că afectează colagenul din piele. Tenul ajunge să-şi piardă elasticitatea, se umple de riduri şi conferă aspectul de “fata căzută”. Din acest motiv, de exemplu, dacă mănânci pâine… adaugă o salată, ca să scazi aportul caloric. Astfel, te energizezi cu nutrienţi esenţiali din vegetale şi-ţi protejezi şi tenul.

6) GOGOŞILE

Acest produs alimentar necesita o categorie separată. Este şi dulce… şi prăjit – o combinaţie teribil de periculoasă pentru piele, mai ales dacă le mănânci la începutul zilei, pe post de mic dejun. Dimineaţa, organismul trebuie să primească nutrienţi esenţiali din verdeţuri, dar şi fibre şi carbohidraţi (din cereale integrale, spre exemplu) pentru a putea funcţiona în forţă, de dimineaţă până seara. Dar dacă tu îi oferi grăsimi şi îndulcitori artificiali, nu doar că îţi creşti haotic nivelul glicemic din sânge, care ulterior va scădea brusc şi-ţi va declanşa o senzaţia de foame cruntă, dar nici nu oferi corpului tău niciun fel de nutrient de care are nevoie pentru a-şi începe ziua cum trebuie. De aici, totul se citeşte şi pe chip… Dacă îţi place, totuşi, să mănânci ceva dulce de dimineaţă, atunci optează pentru un iaurt natural în care să pui tu o linguriţă de miere şi câteva migdale, nuci sau alune de pădure uşor pisate, în loc de gogoşi.

7) PRODUSELE IUŢI

Condimentele iuţi şi, în general, mâncarea condimentată accelerează metabolismul şi, implicit, arderea grăsimilor, dar nu sunt tocmai bune pentru ten. Produsele picante favorizează apariţia iritaţiilor pe piele, înroşirea ei pe anumite porţiuni. Aşadar, mănâncă iute, dar cu moderaţie. Încearcă să mănânci doar uşor picant!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *