26 April 2018

BOMBĂ despre DROPSURILE şi BOMBOANELE din comerţ

Filed under: Sanatate |

5

Asociaţia Natională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România a realizat un studiu pe etichetele produselor tip bomboane/dropsuri şi drajeuri gumate ce se regăsesc pe piaţa din România.

In cadrul studiului au fost analizate 14 de tipuri bomboane/dropsuri si drajeuri gumate, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii  Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in luna iulie 2013.

Producatorii/Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii: Perfetti Van Melle / Elgeka-Ferfelis Romania S.A.; Kraft Foods Romania S.A.; Wrigley Romania S.R.L..

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 14 de tipuri de produse analizate: 14.28 % au un numar de 9 E-uri; 14.28% au un numar de 8 E-uri;          – 28.57% au numar de 4 E-uri; 21.42 % au un numar de 5 E-uri; 7.14% au un numar de 1 E; 7.14 % au un numar de 10 E-uri; Numericul de E-uri variaza intre 1 si 10.

Din produsele analizate 35.7% nu au continut zahar, insa au indulcitori.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania –  A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. –  International Consumer Research&Testing pentru  produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *