More

    Comerţul online câştigă teren la Satu Mare

    online

    Comerţul online cunoaşte cea mai mare şi rapidă dezvoltare din domeniu, dacă sunt luate în calcul volumul şi dinamica mărfurilor tranzacţionate prin comerţul electronic. Potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research, citat de Adevărul, mai mult de 86% din românii care locuiesc în oraşe preferă internetul în cumpărăturile lor şi peste 70% preferă plata din portofel în locul cardului. Multitudinea produselor care pot fi achiziţionate online la preţuri mult mai scăzute decât cele practicate de magazinele şi supermarketurile din zonă i-au convins pe tot mai mulţi sătmăreni să apeleze la comerţul online. Cu ajutorul câtorva clickuri, sătmărenii îşi pot comanda produsele de pe calculator, fiindu-le livrate la domiciliu în decurs de câteva zile. Majoritatea comenzilor vizează articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte, electronice, medicamente şi aparatură medicală. Până şi etnobotanicele pot fi comandate online de către tinerii sătmăreni.

    Sătmărenii, reticenţi la început
    Comerţul online în ţara noastră a început să se răspândească în urmă cu 12-13 ani, când au început să apară primele magazine virtuale. Numărul comenzilor şi al tranzacţiilor a crescut de la un an la altul, la fel şi numărul de magazine online. Atenţia sătmărenilor a fost atrasă de faptul că o gamă largă de produse puteau fi cumpărate pe internet la preţuri mult mai scăzute decât cele practicate în magazinele din judeţ. Acest lucru se datora faptului că magazinele virtuale nu plătesc chirie pentru spaţiu, nu înregistrează cheltuieli cu întreţinerea spaţiilor, nu au nevoie de angajaţi care să deservească clientela, cum sunt obligate magazinele clasice.

    La început, sătmărenii au fost reticenţi în privinţa cumpărăturilor online. Primii care au apelat la magazinele virtuale au fost tinerii, care sunt, în general, mai deschişi către nou şi care stăpânesc bine tehnica de calcul. Odată cu trecerea anilor, numărul magazinelor virtuale a crescut continuu, pe internet putând fi achiziţionate game tot mai largi de bunuri. Din cauza dezvoltării acestui domeniu, în ultima perioadă orice firmă care se respectă cât de cât îşi promovează şi îşi comercializează produsele pe internet.

    Produse mai ieftine şi de calitate
    Sătmărenii preferă cumpărăturile online care cuprind şi opţiunea de retur a produselor. Astfel, se simt mai protejaţi împotriva unor eventuale ţepe. “De fiecare dată când comand ceva pe internet, aleg varianta cu plata la livrarea produsului. Astfel, încerc să mă apăr de ţepari. Am auzit că unii au comandat şi au plătit cu cardul pentru produsele dorite, iar când le-au fost livrate au avut surpriza să constate că nu seamănă deloc cu cele arătate în poze sau că sunt defecte. Dacă plăteşti la livrare, poţi să reclami calitatea proastă a mărfii sau eventualele defecte şi să refuzi plata. Cu alte cuvinte, nu eşti obligat să plăteşti pentru toate gunoaiele pe care unii încearcă să ţi le vâre pe gât”, ne-a declarat sătmăreanul Florin Orha.

    Majoritatea sătmărenilor apelează la magazinele virtuale pentru a-şi cumpăra articole de îmbrăcăminte şi de încălţăminte. “Pe internet găseşti haine şi încălţăminte de calitate, la preţuri mult mai scăzute decât în magazine. Uneori poţi ajunge chiar la jumătate sau două treimi din preţurile din magazine. În plus, astfel poţi găsi produse originale de firmă, nu tot felul de imitaţii chinezeşti sau turceşti”, ne-a declarat sătmăreanul Ştefan Ianchiş. Acesta a adăugat că amicii săi obişnuiesc să-şi comande şi numeroase produse electronice online. “Foarte mulţi prieteni de-ai mei şi-au cumpărat telefoane, tablete, televizoare, laptopuri şi PC-uri de pe net. Au găsit articole de calitate la preţuri foarte avantajoase, urmărind cu atenţie promoţiile”, a adăugat Ianchiş.

    Comandă online, plată cash
    Toate magazinele virtuale oferă două modalităţi de plată. Sătmărenii pot achita produsele comandate direct de pe card sau în momentul livrării mărfii. Interesant este faptul că deşi îşi comandă produsele online, sătmărenii preferă să plătească cu bani cash contravaloarea produselor. Aceeaşi situaţie se înregistrează şi la nivel naţional. Potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research în ultima parte a anului trecut în România, citat de cotidianul Adevărul, 86,2% din utilizatorii de internet din mediul urban au realizat cumpărături online, dar la momentul plăţii 75% au preferat banii gheaţă şi doar 25% au achitat cu cardul.

    Studiul Mednet mai arăta şi faptul că “persoanele cu vârsta de peste 49 de ani şi cu un venit lunar net al familiei mai mic de 1.000 de lei” nu se apropie de computer, pentru a cumpăra ceva. Dintre cei care achiziţionează produse din mediul online,13,9% obişnuiesc să facă cumpărături cel puţin o dată pe lună, 30,3% cel puţin o dată la trei luni, 20,6% cel puţin o dată la şase luni, iar 23,6% cumpără la o perioadă mai mare de o jumătate de an, scrie în Adevărul.

    Szasz Lorand

    ȘTIRI RECENT ADĂUGATE