Măsuri urgente după dezastrul de la simulări

Filed under: Locale |

simu

Măsurile propuse de Inspectoratul Şcolar Judeţean după dezastrul de la simulările pentru Evaluările Naţionale şi cele pentru Bacalaureat au fost prezentate ieri, de către inspectorul general Mariana Roman, în cadrul şedinţei lunare a Colegiului Prefectural. Cu această ocazie, prefectul Eugeniu Avram i-a cerut inspectorului general Mariana Roman să intervină personal în cazul şcolilor gimnaziale din Ambud, Petreşti, Urziceni, Acâş, Dorolţ şi Terebeşti şi la unele licee din Carei, Satu Mare, Ardud şi Tarna Mare, acolo unde promovabilitatea a fost zero pe linie. Prefectul Avram a cerut implicare masivă pentru a evita un dezastru anunţat deja de simulările din luna martie.

Semnal de alarmă la gimnaziu
Cu un procentaj de promovabilitate de 43,55%, judeţul Satu Mare ocupă locul 32 pe ţară în ceea ce priveşte clasamentul după media la simularea Evaluării Naţionale din acest an. Media de promovabilitate obţinută de elevii sătmăreni este cu 5,25% mai mică faţă de media naţională care a fost de 48,8%. Pe probe, la Limba şi literatura română judeţul nostru ocupă locul 34 cu o promovabilitate de 56%. Matematica le-a dat ceva bătăi de cap elevilor sătmăreni care s-au prezentat în acest an la simulare, având în vedere că doar 23,7% au reuşit să ia note de trecere, ceea ce ne clasează pe locul 30 la nivel naţional. Dintre elevii sătmăreni care au susţinut examenul de simulare la limba şi literatura maternă doar 66,7% au reuşit să promoveze, situând Satu Mare pe locul 9, din 12 judeţe în care a fost organizată această probă.

Cele mai mari probleme s-au înregistrat la şcolile gimnaziale din Ambud, Petreşti, Urziceni, Acâş, Dorolţ şi Terebeşti, acolo unde niciun elev nu a reuşit să ia notă peste cinci. La polul opus s-au situat elevii de gimnaziu ai Colegiului Naţional “Doamna Stanca”, ai Colegiului Naţional “Mihai Eminescu” şi ai Colegiului Naţional “Kolcsey Ferenc”, acolo unde toţi elevii au reuşit să ia note peste cinci, reuşind să mai salveze dezastrul din judeţ.

Elevii de a XI-a, mai pregătiţi decât cei de a XII-a
Conform celor declarate de inspectorului general al Inspectoratului Judeţean Şcolar, Mariana Roman, elevii de clasa a XI-a au avut rezultate mult mai bune la simulările pentru Bacalaureat decât colegii lor din clasele a XII-a. Cu toate acestea, cu excepţia examenelor la limba maternă, la niciuna dintre celelalte probe nu s-a trecut de un procent de promovare de 50%. În schimb, rezultatele obţinute la matematică au fost dezastruoase. Conform aceleiaşi surse, cele mai bune rezultate s-au înregistrat la Liceul Teoretic German “Johann Ettinger” din Satu Mare, Colegiul Naţional “Mihai Eminescu” din Satu Mare, Colegiul Naţional “Doamna Stanca” din Satu Mare, Grupul Şcolar Teologic Romano-Catolic “Ham Janos” din Satu Mare, Liceul Teoretic din Carei şi Liceul Teoretic din Negreşti-Oaş. La polul opus, cu promovabilitate zero absolut s-au situat Grupul Şcolar Industrial Construcţii de Maşini “UNIO” din Satu Mare, Liceul Tehnologic “Traian Vuia” din Satu Mare, Liceul Tehnologic din Ardud, Grupul Şcolar “Constantin Brâncuşi” din Satu Mare, Grupul Şcolar “Simion Bărnuţiu” din Carei şi Liceul Tehnologic din Tarna Mare.

Plan de măsuri urgente
Din cauza rezultatelor extrem de slabe obţinute la simulările naţionale, Inspectoratul Şcolar Judeţean, împreună cu unităţile de învăţământ au realizat un plan de măsuri pentru îmbunătăţirea rezultatelor. Astfel se prevede analiza în discuţii individuale a rezultatelor şi identificarea greşelilor făcute în lucrări, diagnosticarea problemelor cu care se confruntă elevii şi remedierea lor prin recapitularea acelor noţiuni unde s-au semnalat lacune, organizarea de consultaţii la disciplinele de examen în vederea unei mai bune însușiri a materiei de către elevi, utilizarea metodelor interactive, a strategiilor de diferenţiere în procesul de predare-învăţare-evaluare, monitorizarea pregătirii suplimentare a elevilor prin teste periodice la materiile de examen pe modelul subiectelor de examen, menţinerea unei relaţii de parteneriat în educaţie cadru didactic-elev-părinţi, ţinând cont de particularităţile de vârstă ale elevilor, de stilul, ritmul de învăţare al acestora, de temperament, problemele create de mediul familial, în scopul schimbării atitudinii negative faţă de şcoală, faţă de procesul instructiv-educativ, ședinţe cu părinţii cu scopul prezentării rezultatelor și menţinerea legăturii permanente cu familiile elevilor sau tutorilor legali ai acestora. Înştiinţarea în scris a părinţilor plecaţi în străinătate, asistenţe la clasele terminale la disciplinele de examen de către director şi inspector şcolar, respectiv organizarea unor activităţi de consiliere a elevilor.

Ciprian Bâtea

One Response to Măsuri urgente după dezastrul de la simulări

  1. Naaaa copchiilor vi se pregateste ceva din partea d-lui prefect.S-a terminat,burta pe carte si terminati cu discotecile.

    paul
    20/03/2014 at 08:21
    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *