POSTUL PAŞTELUI 2014: 8 sfaturi ca să nu-ţi pierzi energia în această perioadă

Filed under: Sanatate |

7

Dacă vrei să respecţi Postul Paştelui şi să profiţi de ocazie şi pentru a scăpa de kilogramele în plus, este important să-ţi stabileşti un regim de viaţă cât mai echilibrat, ca să nu-ţi pierzi energia când renunţi temporar la proteinele de origine animală.

Încearcă 8 sfaturi ca să nu-ţi pierzi energia în Postul Paştelui:

Bea ceai verde

Spre deosebire de cafea, care te stimulează pentru o oră sau două,  perioadă urmată uneori de o cădere de energie, ceaiul verde are un efect mai slab, dar mai îndelungat.

Dacă bei dimineaţa o ceaşcă de ceai verde îndulcită cu miere, oferi corpului tău un plus de energie, pe care îl vei simţi cu siguranţa de-a lungul zilei.

Respectă mesele regulate

Când conţinutul de proteine de origine animală scade din alimentaţia ta zilnică, rezervele de energie ale corpului depind de mesele regulate.

Încearcă să respecţi cele trei mese principale, la care poţi adăuga două-trei gustări de-a lungul zilei: fructe, alune, migdale şi nuci.

Nu mânca pâna ai burta plină

Nivelul glicemiei în sânge, de care depinde energia ta zilnică poate scădea brusc şi după o masă copioasă. Încearcă să mănânci doar cât îţi trebuie, fără să-ţi umpli burta, indiferent dacă mănânci salată de legume sau altă gustare cu conţinut redus de calorii.

Programează cel puţin o masă de verdeţuri pe zi

Asigură necesarul zilnic de vitamine şi minerale cu cel puţin o masă de verdeţuri. Poţi mânca frunze de la orice legumă, însă urizicile şi spanacul au conţinutul nutritiv cel mai ridicat.

Nu este necesar să fierbi îndelung spanacul, poţi adăuga frunze proaspete şi în salate, alături de alte legume de sezon, pătrunjel şi salata creaţă roşie.

Mănâncă fructe pentru vitaminizare

Fructele proaspete sunt un element foarte important pentru alimentaţia ta zilnică, îţi oferă vitamine şi pentru un plus de energie. Dacă ai mâncat toată iarna citrice, mănâncă acum kiwi, la fel de bogat în vitamina C.

Merele şi perele crescute autohton sunt alte fructe pe care le poţi mânca feliate sau tăiate sub formă de cubuleţe şi cu puţină miere.

Respectă echilibrul între Omega-3 şi Omega-6

Asigură-te că alimentaţia ta include surse echilibrate de acizi graşi nesaturaţi. Mănâncă zilnic alimente bogate în Omega-3 (seminţe de in, alune de pădure, migdale, nuci), dar şi Omega-6 (ulei de măsline, avocado, cereale integrale, seminţe de dovleac, caju).

Adaugă brânză tofu la salate

În lipsa proteinelor de origine animală, este important să introduci în alimentaţie ciuperci, dar şi produse pe bază de soia.

Adaugă cubuleţe de brânză tofu la fiecare salată de legume pe care o mănânci şi vei beneficia de un aport proteic care îţi poate ajuta corpul să nu piardă prea multă energie în Postul Paştelui.

Fă mişcare în aer liber

Chiar dacă nu te afectează astenia de primăvară, în perioada de post faci probabil mai puţină mişcare ca de obicei. Plimbările în aer liber te pot energiza, însă au cel mai bun efect atunci când te înconjuri de natura verde.

Alege un parc verde pentru o plimbare în aer liber şi bucură-te de copacii în floare. Îţi vei “încărca bateriile” şi fizic şi spiritual.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *