Supermarketurile, noile pieţe agroalimentare

Filed under: Editorial |

Între 60-87% dintre vizitatorii centrelor comerciale vin în parcurile de retail pentru a achiziţiona produse alimentare, arată o cercetare realizată de Argo Real Estate Opportunities Fund. Cei mai mulţi cumpără şi îmbrăcăminte şi încălţăminte, “vârfurile” pe acest segment înregistrându-se la confecţii în Sibiu (40% dintre vizitatorii centrului comercial inclus în studiu) şi Suceava (circa 37% dintre vizitatori). Cosmeticele şi produsele de întreţinere se află pe locul al treilea în topul articolelor cumpărate; produsele IT şi electrocasnicele fiind achiziţionate de circa 13% dintre cumpărătorii din fiecare dintre centrele comerciale.

Majoritatea persoanelor au vizitat parcurile comerciale cu scopul firesc de a-şi face cumpărăturile, dar studiul arată că mulţi au avut drept obiectiv inclusiv compararea sau verificarea preţurilor produselor. Mesajele promoţionale şi ofertele speciale au atras în centrele comerciale între 5 şi 13% dintre vizitatori. Circa 19,5% dintre vizitatori au vizitat centrele respective inclusiv pentru a se relaxa şi a se bucura de facilităţile oferite pentru petrecerea timpului liber.

“Parcurile comerciale nu mai constituie demult doar o locaţie în care oamenii îşi fac cumpărăturile, aşa încât rolul centrelor în ceea ce priveşte relaxarea şi distracţia este în mod firesc confirmat de acest studiu. De asemenea, conform cercetării, campaniile de discounturi, concertele şi târgurile tematice sunt pe primele locuri în topul acţiunilor pe care şi le doresc vizitatorii şi, dacă în ansamblu această concluzie nu ne surprinde, diferenţele de la o regiune la alta sunt interesante”, a arătat Graham Kilbane, COO Argo.

“În ceea ce priveşte profilul demografic al vizitatorilor centrelor comerciale, acesta devine din ce în ce mai interesant, segmentul principal fiind reprezentat de bărbaţi, cu vârsta mai mică de 30 de ani, care au studii universitare. În condiţiile în care România are o populaţie în proporţie de 51,4% de sex feminin, conform ultimului recensământ din 2011, iar shoppingul este considerat tradiţional o ocupaţie feminină, rezultatele studiului arată că asistăm la o transformare interesantă a publicului centrelor comerciale, care reflectă dinamica mixului de retaileri şi mai ales a facilităţilor de entertainment din centrele comerciale”, a precizat Graham Kilbane.

Cercetarea de piaţă a relevat faptul că publicul centrelor comerciale Argo este majoritar masculin. Parcurile comerciale au un public tânăr, ponderea persoanelor cu vârsta sub 30 de ani variind între 37% şi 55%, funcţie de oraş, factorii determinanţi fiind mixul de magazine şi facilităţile de petrecere a timpului liber disponibile în fiecare dintre centre; procentul persoanelor cu studii universitare care vizitează centrele comerciale cuprinse în cercetare variază între 30% şi aproape 56%.

Ioan Raţiu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *