Compania E.On Gaz, acuzată de abuz de locuitorii din Micro 14

Filed under: Locale |

gaz

Locuitorii mai multor scări de bloc din cartierul Micro 14 au transmis în cursul zilei de ieri un comunicat de presă instituţiilor media din Satu Mare prin intermediul căruia acuză angajaţii companiei E.On Gaz de abuz, în încercarea de a obţine lucrări pentru o firmă de reparaţii a instalaţiilor de gaz. În continuare, reproducem comunicatul de presă al locatarilor. Compania E.On Gaz nu a reacţionat oficial vizavi de acuzaţiile aduse de locatarii blocurilor din Micro 14.

Sistare neanunţată, urmată de o reclamă dubioasă
Locatarii blocului nr.6 de pe Aleea Neajlov nr. 3, scara B, reclamă comportamentul abuziv al angajaţilor E.On Gaz, care au oprit furnizarea gazelelor naturale fără să anunţe pe nimeni, remarcând apariţia dubioasă a anunţurilor unei firme care efectuează lucrări de reparaţie la instalaţiile de gaz. “Duminică, 27.04.2014, în jurul orei 20.00, locatarii blocului nr.6 de pe Aleea Neajlov nr. 3, scara B, din Micro 14, au constatat un puternic miros de gaz la parterul imobilului. Au sunat la toate numerele de telefon de urgenţă ale E.On Gaz, inclusiv la numărul 0265928. Însă nici un echipaj E.On Gaz nu s-a deplasat la faţa locului. Însă luni dimineaţa, 28.04.2014, în jurul orei 07.00, au constatat că cineva a oprit regulatorul de gaz de la scara blocului. Având în vedere că mirosul de gaz se simţea în continuare, iar gazul a fost oprit, au sunat întruna la cei de la E.On. Între timp, pe avizierul scării blocului a fost lipit anunţul unei firme care execută reparaţii la instalaţia de gaz. În jurul orei 13.00, în urma sutelor de telefoane insistente, li s-a comunicat faptul că gazul a fost oprit de la cei de la E.On în urma sesizării din seara precedentă şi că reparaţiile defecţiunilor constate ar trebui efectuate de o firmă agreată de E.On deoarece ei nu repară ţevile scării. Ciudat e faptul că nici un locatar nu a fost anunţat când a sosit echipajul E.On. Scara fiind dotată cu sistem interfon, sunt şanse minime ca echipajul E.On să fi intrat în noaptea de 27 spre 28 aprilie în scara blocului, având în vedere că nici un locatar nu a fost anunţat. În cele din urmă, s-a sunat la acea firmă, SC Collias SRL, care le-a cerut locatarilor suma de 6.000 de lei pentru executarea reparaţiilor, urmând să schimbe toate ţevile de gaz de pe scara blocului, neştiind exact unde este defecţiunea. S-a sunat şi la alte firme de specialitate din municipiu, care au cerut între 1.200 şi 2000 lei pentru aceeaşi lucrare. Din telefon în telefon, locatarii au aflat că la fel au păţit şi locatarii altor 50 de scări de bloc din municipiu, rămânând fără gaz prin aceleaşi metode. Au venit noaptea şi ne-au oprit gazul. În disperare de cauză, văzând că deşi toată ziua de 28 aprilie s-a sunat la E.On Gaz să li se trimită un echipaj care să le spună locatarilor unde sunt defecţiuni , dacă mai sunt scăpări de gaz, respectiv cine le-a întrerupt gazul şi din ordinele cui, locatarii au sunat în cele din urmă la 112 , la ora 20.00. În cel mai scurt timp posibil s-a deplasat la faţa locului un echipaj de pompieri şi un echipaj format din poliţişti şi jandarmi. Pompierii au verificat scara blocului şi regulatorul de gaz, spunându-le locatarilor că acel sigiliu pus pe regulator aparţine E.On, iar gazul fiind închis nu sunt motive de panică legate de scurgeri. Pompierii au plecat, iar echipajul de Poliţie, sosit la faţa locului în jurul orei 20.10, a plecat pe la ora 22.00, aşteptându-i alături de locatari pe cei de la E.On Gaz. Aceştia au sosit după ora 23.00. Au constatat doar că cineva de la E.On Gaz le-a pus sigiliul şi că nu sunt scurgeri de gaze. Locatarii nemulţumiţi le-au adresat o serie de întrebări la care aceştia nu au putut oferi răspunsuri, dând doar din umeri”, se arată în comunicatul de presă al locatarilor.

O serie de întrebări rămase fără răspuns
În comunicat sunt specificate şi o serie de aspecte care li se par dubioase. “1. Dacă 0265/928 este număr de urgență de la E.On Gaz, de ce echipajul trimis a sosit undeva după miezul nopţii? 2. Dacă a sosit echipajul E.On Gaz de ce nu a anunţat locatarii conform procedurilor E.On Gaz? 3. Dacă nu au anunţat pe nimeni, cum au intrat în scara blocului acesta fiind prevăzut cu interfon? 4. Dacă nu au intrat, cu ce drept au sistat gazul locatarilor fără să verifice unde sunt şi dacă sunt scurgeri de gaz? 5.Oricine poate să sune la E.On Gaz şi din răzbunare să lase fără gaz sute de familii, doar printr-un simplu apel telefonic, având în vedere că echipajele care sosesc la faţa locului opresc gazul fără să anunţe? 6. Dacă locatarii trebuie să plătească sume imense pentru posibilele defecţiuni ale ţevilor de gaz de pe scara blocului, cei de la E.On Gaz îşi asumă vina în momentul în care locatarii, de frica acestor costuri, nu vor mai apela la ei şi îşi vor repara singuri instalaţia, în regim propriu, şi se vor întâmpla sute de tragedii? 7. Dacă cei de la E.On Gaz în cursul lunii octombrie 2013 au efectuat verificări atât în interiorul apartamentelor cât şi la ţevile de pe scară, verificări plătite de toţi locatarii blocului, verificări ce se fac o dată la 10 ani pe scara blocului, şi nu s-au constatat defecţiuni, acum, la nici 6 luni, dintr-odată nu mai au cei de la E.On Gaz competenţe pe scara blocului? 8. De ce s-a plătit acea sumă de 100 de lei pentru o verificare o dată la 10 ani? 9.De ce s-a dat garanţia în noiembrie 2013 că nu este o problemă dacă acum au sistat gazul? 10. De ce în noiembrie 2013 cei de la E.On Gaz au avut dreptul şi competenţa să verifice ţevile de pe scară, pretinzând şi o taxă de verificare atestată de facturi, iar acum nu mai vor să le verifice? 11. De ce în toate cele 50 de scări au procedat ca şi hoţii, venind noaptea să sisteze gazul, neanunţând pe nimeni, iar ulterior în fiecare scară a apărut aceeaşi firmă Colias să execute lucrările? 12. Şi ultima întrebare, cei de la E.On Gaz ne cred pe toţi proşti?”, se întreabă locatarii lăsaţi fără gaz.

Deocamdată se întreabă doar retoric întrucât Compania E.On Gaz nu a reacţionat în mod oficial vizavi de gravele acuzaţii aduse de locatarii blocurilor în care furnizarea gazului a fost sistată în mod abuziv, favorizând astfel afacerile unei firme.

Szasz Lorand

9 Responses to Compania E.On Gaz, acuzată de abuz de locuitorii din Micro 14

  1. sa le fie rusine celor de la E.-On gaz…la fel am patit si noi din micro 16 ….au inchis gazul dupa 10 ore de cand s-a dat telefon pana atunci putea sari blocu in aer daca chiar erau scurgeri cu adevarat…data viitoare nu ii mai cheman si acuma daca nu rezolvam azi problema ramanem pana cel putin 05.05.2014 fara gaz si pe deasupra trebuie sa achitam si 1500 de ron la o firma care are dreptu sa verifice tevile de pe scara …RUSINE !!!

    ADISOR
    30/04/2014 at 07:52
    Reply

  2. De ce procuratura nu se autosesizeaza ???!!!!

    Dreve
    30/04/2014 at 09:26
    Reply

  3. Ceea ce scoate guvernul Ungariei din buzunar,incearca sa o stoarca de pe noi.Multinationalul nu poate suferi pierderi dupa ce a "cotizat" cu virf si indesat acolo unde trebuia.Acolo e "ciocul mic si joc de glezna", la Noi , dezmat.

    Pop Ioan
    30/04/2014 at 10:19
    Reply

  4. De asemenea nimeni nu a observat ca,contoarele nu functioneaza toate la fel? oare de cine-s verificate aceste contoare? Poate cineva sa- mi spuna ce metrologie efectueaza aceasta calibrare ?

    kivulescu lucian
    30/04/2014 at 11:40
    Reply

  5. EON oTZEAPA NATIONALA

    paul
    30/04/2014 at 16:59
    Reply

  6. HOTIII

    paul
    30/04/2014 at 17:15
    Reply

  7. Bună Ziua! Țin să vă mulțumesc personal și în numele locatarilor Bl 6 din Satu Mare pentru că ne-ați ajutat să aducem în fața opiniei publice acest caz nefericit! Am citit comunicatul de presă dat de EON GAZ și se pare că echipajul sosit la scara noastră de bloc nu a procedat conform celor declarate de cei de la EON GAZ! Citez din comunicat:” Angajaţii companiei au verificat situaţiile sesizate fiind luată măsura de sistare a serviciului de distribuţie la imobilele unde au fost detectate scăpări de gaz la instalaţia interioară, această măsură fiind legală şi obligatorie pentru siguranţa consumatorilor.”
    Așadar echipajul a sosit..cândva după miezul nopții deși nu știe nimeni când, pentru că din 20 de locatari nu au anunțat pe NIMENI! Scara noastră este prevăzută cu interfon și închisă, AȘADAR cum a reușit echipajul să intre în scara blocului să verifice situația sesizată?????. DACĂ nu au intrat de unde știa echipajul trimis că pe scara blocului acel miros era într-adevăr de la gaz și nu din apartamentul vreunui vecin( sunt 2 familii care sunt plecate), ori să se fi simțit doar mirosul de la aceea soluție pe care cei de la EON GAZ susțin că au introdus-o??? Dacă TOTUȘI prin metode ILEGALE au pătruns în scara blocului, CUI sau pe CINE sau în PREZENȚA CĂRUI LOCATAR AU FĂCUT VERIFICĂRILE ȘI CINE A SEMNAT PENTRU ACEASTĂ PREZENȚĂ LA FAȚA LOCULUI?????? În situația noastră sunt 2 variante: 1. Fie echipajul EON GAZ a închis regulatorul fără să verifice deoarece scara blocului ESTE ÎNCHISĂ! 2. Fie echipajul a închis robinetul, trecând în fișa de intervenție DATE FALSE, neavând NICI O DOVADĂ CĂ AR FI FĂCUT ACEEA VERIFICARE ÎN PREZENȚA VREUNUI LOCATAR.
    Tot comunicatul spune că REPARAȚIILE trebuiesc făcute de o firmă autorizată. Corect și vom apela la o asemenea firmă DAR pe bază cărui document va face această firmă reparațiile??? Unde se află problemele în scara blocului nostru??? Sunt probleme??? Că se pare că singurii care pot să dea răspunsuri sunt echipajul EON GAZ. Este a 3-a zi fară gaz, și încă nu am primit nici un răspuns !!!! Am depus sesizări la Primărie și Consiliul Local, Consiliul Județean, La Prefectură, La OPC , la EON GAZ, la Poliție. Sunt sesizări în scris cu număr de înregistrare. În scara blocului nostru neavând gaz, nu vor fi explozii. Dar în celelalte scări, unde de frica aceleași proceduri ilegale, nu s-a anunțat????

    Terike
    01/05/2014 at 13:55
    Reply

  8. Bună Ziua! Țin să vă mulțumesc personal și în numele locatarilor Bl 6 din Satu Mare pentru că ne-ați ajutat să aducem în fața opiniei publice acest caz nefericit! Am citit comunicatul de presă dat de EON GAZ și se pare că echipajul sosit la scara noastră de bloc nu a procedat conform celor declarate de cei de la EON GAZ! Citez din comunicat:” Angajaţii companiei au verificat situaţiile sesizate fiind luată măsura de sistare a serviciului de distribuţie la imobilele unde au fost detectate scăpări de gaz la instalaţia interioară, această măsură fiind legală şi obligatorie pentru siguranţa consumatorilor.”

    Terike
    01/05/2014 at 14:08
    Reply

  9. Aceiasi treaba sa intamplat si la noi in orasul ludus jud. Mures

    bebe
    09/06/2016 at 09:37
    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *