Polițiștii sălăjeni implicați în diferite proiecte de prevenire a delicvenței juvenile

Filed under: Actualitatea Salajeana |

„Aleg să fiu elev eminent, nu minor delincvent”

În această săptămână, Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Sălaj desfăşoară o serie de activităţi în grădiniţele, şcolile generale şi liceele din judeţ, în cadrul activităților școlare  „Să ştii mai multe, să fii mai bun”. La aceste acțiuni vor participa poliţişti din cadrul structurilor de prevenire, circulaţie rutieră şi proximitate.

Astfel, sub genericul „Poliţist junior”, elevii vor participa la diferite concursuri cu tematică rutieră, dar şi la lansarea proiectelor de prevenire „Aleg să fiu elev eminent, nu minor delincvent”.

Elevii vor viziona o serie de filmuleţe cu tematică de prevenire a delincvenţei juvenile, de adoptare a unor comportamente antivictimale, dar şi de educaţie rutieră.

Trebuie menționat faptul că începând de luni, 7 aprilie, elevii şi preşcolarii participă la activităţi extracurriculare şi extraşcolare, conform programului „Şcoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, care are un orar specific.

Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, tipurile de activităţi care pot fi organizate în cadrul acestui program pot include: activităţi culturale, activităţi tehnico-ştiinţifice, activităţi sportive, activităţi de educaţie pentru cetăţenie democratică, pentru promovarea valorilor umanitare (inclusiv voluntariat, caritate, implicare activă în societate, responsabilitate socială, relaţii şi comunicare etc.), activităţi de educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos (inclusiv referitoare la dependenţă de calculator, siguranţă pe internet), activităţi de educaţie ecologică şi de protecţie a mediului (inclusiv colectare selectivă, economisirea energiei, energie alternativă), activităţi de educaţie rutieră, PSI, educaţie pentru reacţii corecte în situaţii de urgenţă.

Scopul acestui program este implicarea tuturor elevilor şi a cadrelor didactice în activităţi care să răspundă intereselor şi preocupărilor diverse ale copiilor, să pună în valoare talentele şi capacităţile acestora în diferite domenii, nu neapărat în cele prezente în curriculumul naţional, şi să stimuleze participarea lor la acţiuni variate, în contexte nonformale.

Aceste activităţi sunt organizate sub diferite forme, precum: ateliere de teatru, dans, muzică, arte plastice, educaţie media şi cinematografică, competiţii organizate la nivelul şcolii, al grupurilor de şcoli, al localităţii sau al judeţului, mese rotunde, dezbateri, activităţi de voluntariat sau de interes comunitar, proiecte comunitare, de responsabilitate socială, schimburi de experienţă, vizite de studii, tabere sau şcoli de creaţie sau de cercetare, parteneriate educaţionale şi tematice la nivel de unităţi de învăţământ, pe plan intern şi internaţional, pentru dezvoltarea aptitudinilor pentru lucrul în echipă şi în proiecte.

După „Şcoala altfel”, elevii intră în vacanţa de primăvară, programată în intervalul 12 – 22 aprilie. Semestrul al doilea se va relua pe data de 23 aprilie, iar anul şcolar se va încheia în 20 iunie.
Iulian Duma

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *