Primăria Tăşnad a lansat licitaţia pentru noul sediu

Filed under: Locale |

MITRASCA

După cinci ani în care a stat în chirie, Primăria Tăşnad va avea propriul său sediu. Zilele trecute a fost lansată licitaţia pentru construcţia acestuia pe amplasamentul vechiului sediu, care s-a prăbuşit în 2009. Dacă nu se vor înregistra contestaţii, lucrările ar putea fi demarate în acest an. Faţada noului sediu va fi refăcută conform proiectului original al clădirii donată Statului Român în 1926 de către Coriolan Şter. Numai din chiria plătită pentru actualul spaţiu bugetul local va economisi anual câte 20.000 de euro.

Lucrările ar putea fi demarate în acest an
Primăria Tăşnad a finalizat documentaţia tehnico-economică pentru organizarea licitaţiei pentru construcţia noului sediu. Documentaţia a fost transmisă Sistemului Electronic de Achiziţii Publice, ne-a declarat primarul oraşului Tăşnad, Vasile Mitraşca. Firmele interesate pot depune oferte până în data de 16 iunie 2014. Pasul următor îl va constitui evaluarea ofertelor în vederea desemnării ofertei câştigătoare, după criteriul preţului celui mai scăzut. În cazul în care nu se vor înregistra contestaţii la licitaţie, lucrările de execuţie ar putea începe chiar în acest an.

Primăria Tăşnad a început să pregătească documentaţia de licitaţie pentru construcţia noului sediu la sfârşitul lunii ianuarie 2014, după ce Consiliul Judeţean a alocat suma de un milion de lei pentru acest obiectiv. Administraţia locală tăşnădeană dispunea deja atunci de un proiect tehnic care viza construirea unui nou sediu pe amplasamentul celui vechi, care s-a prăbuşit în 2009. Pentru a putea organiza licitaţia, Primăria a trebuit să reactualizeze avizările necesare.

Un imobil cu încărcătură simbolică
Fostul sediu al Primăriei are o încărcătură simbolică pentru tăşnădeni, întrucât este vorba despre clădirea donată Statului Român în 1926 de către Coriolan Şter, una din cele mai importante personalităţi ale Tăşnadului din perioada interbelică. Această clădire a avut întotdeauna destinaţie de finanţe locale sau de primărie. Tocmai din acest motiv, în proiect s-a prevăzut ca faţada să fie refăcută conform proiectului original al clădirii, arată primarul Vasile Mitraşca.

În viitorul sediu vor putea funcţiona în condiţii optime atât serviciile proprii ale Primăriei Tăşnad, cât şi Biroul local al AJOFM, respectiv Biroul pentru Evidenţa Populaţiei. Cele două birouri deservesc nu numai locuitorii oraşului Tăşnad, ci şi pe locuitorii celor 11 comune din zonă, de la Pir până la Hodod. Este vorba de peste 32.000 de persoane care vor putea beneficia de servicii conform normelor europene.

Investiţia într-un nou sediu se va amortiza în viitorul apropiat. În prezent, administraţia locală tăşnădeană plăteşte anual unei firme peste 20.000 de euro, adică aproape 100.000 lei, pentru imobilul în care stă în chirie. Cei 20.000 de euro, care sunt achitaţi anual din bugetul local, ar putea fi folosiţi mult mai bine pentru finanţarea unor investiţii în infrastructura oraşului Tăşnad, ne-a declarat primarul Vasile Mitraşca.

Szasz Lorand

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *