More

    Ecaterina Andronescu: Putem face o lege a educaţiei care să îi permită sistemului să se dezvolte creativ

    Ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Ecaterina Andronescu, participa la o sedinta de Guvern, la Palatul Victoria din Bucuresti, miercuri, 25 iulie 2012. ANDREEA ALEXANDRU / MEDIAFAX FOTO

    Fostul ministru al Educaţiei Ecaterina Andronescu le-a spus studenţilor prezenţi la o dezbatere, la Timişoara, că trebuie concepută o lege a educaţiei care “să îi permită sistemului să se dezvolte creativ” şi care să pună accent pe autonomia comunităţilor universitare.

    Preşedintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Senat, Ecaterina Andronescu, a declarat, luni, la o dezbatere organizată de Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) la Universitatea de Vest din Timişoara (UVT), că alături de studenţi se poate concepe o lege a educaţiei care să “dea viziune sistemului”, transmite corespondentul MEDIAFAX. “Din punctul meu de vedere şi din prisma experienţei, dar şi a responsabilităţii pe care o am, cred că împreună putem să facem o lege care să dea viziune sistemului, să îi permită sistemului să evolueze, să îi permită sistemului să se dezvolte creativ. Să nu pună sistemul sau toate universităţile sau toate programele de studii în acelaşi tipar în care cred eu că nu trebuie să acceptăm să ne aşezăm niciodată, ci, dimpotrivă, să putem, cu capacităţile pe care universităţile le au, să dăm personalitate fiecărei universităţi. Fiecare universitate să îşi asume propriul ei drum de evoluţie spre modernitate şi spre performanţă şi sigur că din acest punct de vedere, personal, am foarte multe aşteptări şi în acelaşi timp şi îngrijorări legate de faptul că mi-aş dori foarte mult ca această lege să reuşească în sensul în care discutăm”, a spus Andronescu.

    Ea a adăugat că îşi doreşte ca în noua lege a educaţiei să se pună accent pe autonomia comunităţilor universitare. “Mi-aş dori ca în această lege să stabilim mai clar care este responsabilitatea socială a universităţii şi responsabilitatea publică pe care universitatea şi-o asumă. Sigur, sunt foarte multe alte idei care să facă o lege acceptată de sistem, care să permită sistemului să evolueze, dar cu un mare accent pe autonomia comunităţilor universitare”, a afirmat fostul ministru al Educaţiei, transmiţându-le, totodată, studenţilor că şcoala nu înseamnă numai cursuri.

    ȘTIRI RECENT ADĂUGATE