More

    FOTOPLANURI. Autostăzi planificate la Satu Mare în ’38. Nici după 80 de ani nu a fost construită

    autostrazi2

    Spre sfârșitul perioadei interbelice, mai precis în anul 1938, a fost elaborată o hartă a viitoarelor autostrăzi ce urmau a fi construite în România. Potrivit acestui plan, prin județul Satu Mare trebuiau să treacă două autostrăzi. Au trecut aproape 80 de ai de atunci, și nu s-a miscat un deget în acest sens.

    România se numără printre primele țări europene în care, în anul 1938, a fost stabilită de Ministerul Lucrărilor Publice – Direcția Generală a Drumurilor, o hartă cu principalele artere ale unei viitoare rețele de autostrăzi. Inițiatorul acestui plan a fost profesorul ing. Mihail Manoilescu.

    Potrivit acestei hărți, prin județul Satu Mare urmau să treacă două autostrăzi: o așa numită autostradă a vestului, care ar începe de lângă Satu Mare până la Timișoara.

    O alta ar fi așa-numită autostradă a nordului, care ar face legătura dintre Satu Mare și Botoșani.

    autostrazi1

    De la elaborarea acestui proiect au trecut, iată, aproape 80 de ani, și nu s-a făcut absolut nimic în ceea ce privește autostrăzile care ar tranversa județul Satu Mare.

    În ultima perioadă s-a vorbit doar despre un drum expres care să facă legătura dintre vămile Petea și Halmeu cu Autostrada Transilvania, în zona orașului Turda.

    expres

    Anii au trecut și între 1967 şi 1970 a fost elaborat un Studiu general privind construirea de autostrăzi în România, iar în anul 1977 a fost elaborat Programul european pentru realizarea unei structuri integrate, cu participarea a zece state.

    La 14 august 1990 a fost promovată o hotărâre de guvern privind „Modernizarea rețelei de drumuri existente și construcția de autostrăzi în România“. În anul 1996, în scopul definitivării strategiei domeniului, s-a întocmit Planul de amenajare a teritoriului național – Secțiunea I – Căi de comunicație, care plan a fost aprobat de Parlamentul României prin Legea 71/1996. Ulterior, în anul 2006, Planul de amenajare a teritoriului național – Secțiunea I – Rețele de transport a fost aprobat prin Legea 363/2006.

    Cele de mai sus scot în evidență că traseele de autostrăzi au fost stabilite prin planuri aprobate, prin lege, de Parlament și ele nu pot fi schimbate decât în același fel.

    ȘTIRI RECENT ADĂUGATE