23 June 2018

Servicii mai accesibile, proceduri simplificate

Filed under: Locale |

Primăria Municipiului Satu Mare a deschis miercuri, 13 iunie, Biroul Unic de Servicii, situat la etajul IV, în Centrul Comercial ”Someșul”. Primarul municipiului Satu Mare, Kereskényi Gábor, i-a întâmpinat ieri-dimineață pe cetățenii care au trecut pragul Biroului Unic de Servicii, oferindu-le primilor doi cetățeni o atenție. De altfel, cetățenii au venit în număr mare încă de la primele ore ale dimineții, pentru a-și face o carte de identitate, pentru a solicita un certificat de naștere sau pentru plata unor taxe, fiind plăcut impresionați de noul spațiu și de condițiile pe care le oferă.

Cinci servicii  în Biroul Unic
În cadrul Biroului Unic de Servicii își desfășoară activitatea Serviciul Public de Evidenţă a Persoanelor, Serviciul de Stare Civilă, Direcţia de Impozite şi Taxe Locale – impunere auto şi casierie, Administraţia Domeniului Public – serviciul parcări și un ghișeu al Serviciului de Relații cu Publicul din cadrul Primăriei Municipiului Satu Mare.

Spațiul este pus la dispoziție gratuit de Centrul Comercial ”Someșul” care a încheiat cu Primăria Municipiului Satu Mare un contract de comodat care este valabil 10 ani.

”Biroul Unic de Servicii este o interfață între comunitatea sătmăreană și serviciile publice din cadrul Primăriei Municipiului Satu Mare. Pentru prima dată, în municipiul Satu Mare s-a amenajat un loc în care cetățeanul poate beneficia de mai multe servicii publice, fără a fi trimis de la o clădire la alta, poate cere informații și poate primi consultanță privind solicitarea unor documente sau autorizații. Ne-am dorit să facilităm dialogul cu cetățenii, cu mediul de afaceri local și să reducem birocrația și timpii de așteptare. Cred că este un act de normalitate și am mare încredere că acest proiect va fi un succes!“, a declarat edilul municipiului, Kereskényi Gábor.

Spațiu generos și sistem pentru eliberarea numerelor de ordine
Întregul spațiu fost proiectat pentru a oferi confort, deopotrivă pentru cetățeni, cât și pentru angajați. S-a amenajat o sală de ședință și un spațiu generos pentru arhivă și documente, s-a instalat un sistem de climatizare și reglare a temperaturii, cât și un sistem informativ care să asigure securitatea și protecția datelor. De asemenea, chiar la intrare , cetățenii au posibilitatea de a solicita un număr de ordine, în funcție de serviciul căruia i se adresează, evitându-se astfel aglomerația.

Astfel, în față se deschide un hol unde au fost aranjate mese și scaune pentru ca cetățenii să își poată completa formularele, pe partea dreaptă se află Direcţia de Impozite şi Taxe Locale – impunere auto şi casierie și Administraţia Domeniului Public – serviciul parcări, cât și birourile Serviciului Public de Evidență a Persoanelor. Pe partea stângă, chiar la intrare, se află biroul Serviciului de Relații cu Publicul din cadrul Primăriei Municipiului Satu Mare, respectiv birourile Serviciului de Stare Civilă.

Programul cu publicul
Programul cu publicul este următorul: luni, marți, miercuri și vineri 9.00 -16.30 și joi de la 9.00 -18.30. De asemenea, sătmărenii se pot programa în continuare şi on-line, pe site-ul Primăriei Municipiului Satu Mare, www.satu-mare.ro, la Serviciul de Evidență a Persoanelor pentru realizarea actelor de identitate și la Serviciul Stare Civilă pentru programarea cununiei civile.

Primăria Municipiului Satu Mare continuă astfel prin toate aceste măsuri debirocratizarea sistemului, punând accent pe transparență decizională și pe servicii de calitate. De altfel, măsurile luate până în prezent se reflectă și în domeniul urbanismului, tot mai multe societăți private demarând construcții și investiții care contribuie la dezvoltarea orașului și sprijinirea mediului economic.

Cristian Stan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *