20 September 2019
Festivalul Berii Artizanale

Învățare prin joc, lectură și experimente pentru 200 de copii din județul Satu Mare, la Atelierele de Vară Șotron!

Filed under: Locale |

Asociația OvidiuRo, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Satu Mare, anunță încheierea Atelierelor de Vară Șotron în județ. În total, 40 de profesori voluntari din județ au susținut 16 Ateliere, de care au beneficiat aproximativ 200 de copii – majoritatea din medii rurale și urbane defavorizate.

Atelierele de Vară Șotron 2019 sunt un modul educațional implementat la nivel național, adresat copiilor de 3 – 6 ani din comunități defavorizate și susținut de OvidiuRo pe perioada vacanței de vară, cu scopul de a le oferi copiilor două săptămâni de învățare prin joc, lectură și experimente, la grădiniță.

În continuarea Atelierelor, săptămâna trecută au avut loc la Satu Mare mai multe întâlniri centrate pe noul curriculum pentru educație timpurie, dar și pe diseminare bune practici Ateliere de Vară. La întâlnirea cu profesorii a participat și Betsy Grob (SUA), specialist în educație timpurie.

La nivel național, 6000 de copii au beneficiat de Atelierele Șotron vara aceasta, în cadrul a 480 de Ateliere organizate în 37 de județe. Proiectul a fost posibil cu participarea voluntară a aproximativ 1200 de profesori de învățământ preșcolar – care au organizat Ateliere în satul/cartierul lor sau care s-au deplasat într-o altă comunitate. Tema Atelierelor din acest an a fost Lumea vie – plante și animale, iar în fiecare zi copiii și profesorii au explorat prin activități integrate ceea ce ne înconjoară, de la firul ierbii până la stele. În ateliere s-au aplicat multe elemente din noul curriculum pentru educație timpurie, recent aprobat. Obiectivul Atelierelor a fost acela de a crea o comunitate de învățare, cu scopul de a dezvolta autonomia în învățare a copiilor, de a încuraja cooperarea, de a aprofunda cunoștințe și, de asemenea, pentru a le deschide poarta spre cunoaștere acelor copii care nu au alte experiențe de învățare pe timpul verii.

Activitățile din cadrul Atelierelor au fost susținute cu materiale educaționale puse la dispoziție de OvidiuRo (de la numeroase cărți ilustrate de ficțiune sau non-ficțiune la hărți, lupe, magneți, kituri de germinare și de igienă sau cărți pentru copii, acasă), materiale ce au rămas în grădinițe și vor fi folosite de copii, în noul an școlar. De asemenea, profesorii au participat la cel puțin unul din trainingurile regionale, județene sau locale dedicate Atelierelor, susținute de trainerii și profesorii-formatori OvidiuRo în lunile iunie și iulie.

Maria Gheorghiu, Cofondator OvidiuRo: „Vara aceasta am avut o participare-record la Ateliere, față de anii trecuți. Practic, numărul educatoarelor care au susținut un Atelier s-a dublat. Este pentru noi un semn evident că schimbarea începe să vină, din interior: profesorii simt ei înșiși nevoia de a aduce metode interactive de învățare în activitățile la grupă, vor să atragă resurse noi și de calitate, mai ales în grădinițe defavorizate și sunt deschiși să schimbe semnificativ felul în care s-au raportat până acum la copii, în activitățile zilnice.

De exemplu, eliberarea sălii de grupă (crearea unui spațiu aerisit, ordonat, adecvat nevoilor de învățare ale copiilor mici, personalizat pentru fiecare grup de copii – vs. sala de grupă tradițională, aglomerată, cu multe decorațiuni inutile) a fost una din condițiile de participare la Ateliere și o provocare pentru profesori. Au făcut însă această schimbare și – sperăm noi – ca și din toamnă, cele câteva sute de săli să rămână acel spațiu de învățare structurat, centrat pe copil, care facilitează dezvoltarea unei comunități de învățare. Și astfel, cu pași mici, alături de mulți profesori, vom putea asigura educație timpurie de calitate – mai ales acolo unde este cea mai mare nevoie, în zonele defavorizate.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *