Peste 19 ore până la mare cu trenul, în igienă precară

Peste 19 ore la mare cu trenul, în igienă precară (4)

Călătorii care aleg să meargă cu trenul pe litoral se plâng că igiena din compartimente lasă de dorit. În acest sens, pozele vorbesc de la sine. O mochetă extrem de uzată, necurățată – să nu vorbim de gradul de igienă al celorlalte elemente din compartiment – nu sunt o companie tocmai plăcută pentru cele peste 19 ore de călătorie la 947 de kilometri parcurși pe calea ferată.

Scopul acestui articol nu este acela de a aduce remarci negative, ci de a îndemna autoritățile competente să ia măsuri pentru beneficiul viitorilor călători – mai ales că acest tren este folosit și de oameni veniți din străinătate.

Peste 19 ore la mare cu trenul, în igienă precară (1)

Pe lângă timpul exagerat de călătorie de aproape 20 de ore pe o astfel de distanță, dacă se mai adaugă și o curățenie absentă – oamenii care au ca destinație relaxarea ajung cu siguranță mai stresați decât și-ar dori. Niște surse din CFR spun că de curățenie se ocupă o firmă din Satu Mare care trimite doi angajați pentru curățenia întregului tren. Luând în considerare faptul că trenul sosește în Satu Mare dimineața la 10:10, dar și că pot exista întârzieri, iar plecarea aceluiași tren înapoi către Mangalia este programată zilnic la 13:30 – este vădit, pentru orice minte rațională, că o curățenie eficientă nu se poate face într-un timp atât de scurt doar cu doi angajați. Mai mult, în acest interval, trenul trebuie verificat și din punct de vedere tehnic, astfel că cele două activități se suprapun.

Angajații CFR cu care GNV a stat de vorbă au declarat că cele două femei care ar trebui să se ocupe de curățenie își dau silința, dar sunt copleșite de cantitatea de muncă într-un timp atât de scurt pe care trebuie să o presteze, astfel că de multe ori se întâmplă să aibă căderi emoționale. Astfel, atât sănătatea lor psihică, cât și confortul călătorilor – sunt evident puse în pericol.

Peste 19 ore la mare cu trenul, în igienă precară (2)

Există multe soluții care se pot găsi pentru rezolvarea acestei probleme, iar una dintre ele este cu siguranță creșterea numărului de angajați care să presteze această activitate.

Rareș Jucan

1 COMMENT

  1. Un mod neplacut de a strabate tara dintr-un colt in altul. Mizeria din vagoane sau de la baie(,toaletele sunt un adevarat focar de infectie, banchetele sunt murdare, rupte sau peticite, iar geamurile arata ca si cand nu au fost spalate niciodata) defectiunile aparute pe calea ferata si intarzierile scapate de sub control te fac sa nu-ti mai doresti o a noua calatorie.

Leave a Reply to ciprian Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Citește și...

DISTRACȚIE. Ar fi început NEBUNIA. Ce TRUPE ar fi CONCERTAT de ZILELE ORAȘULUI

La acest sfârșit de săptămână ar fi trebuit să aibă loc cea de a 24 ediției a Zilelor Orașului Satu Mare. Doar că, în...

DECIZIE. Încep LUCRĂRILE la al TREILEA POD. Ce vor putea VEDEA sătmărenii în toamnă

Concernul Strabag va începe, în prima parte a lunii iunie, lucrările efective ale celui de-al treilea pod peste râul Someș. Anunțul a fost făcut...

Ionut Onet, președinte PSD Satu Mare: “Se vede, incompentența și indiferența crasă pe care o arată acești habarniști față de țară”

Președintele interimar al PSD Satu Mare, Ionuț Oneț, a trimis mass mediei sătmărene o informare de presă prin care critică, în termeni duri, deciziile...

Săli speciale pentru elevii cu temperatura peste 37,3 °C, care se prezintă la examenele naționale

Secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar din Ministerul Educației, Rodica-Luminița Barcari, a declarat pentru stiriedu.ro că ,,Facem niște săli speciale în care copii cu...

“Peste 130.000 de firme se vor închide definitiv după 1 iunie!”

Deputatul PSD Ioana Bran atrage atenția că dacă guvernul nu va lua măsuri economice rapide și ferme, după 1 iunie în România peste 850.000...