More


    “Bulgări de aur” ascunşi în sondajele de opinie

    - Advertisement -

    După atâtea și atâtea confruntări politice degenerate în… ,,crize de nervi”, în spațiul public au apărut și rezultatele succinte ale unui sondaj de opinie realizat printre români prin intermediul unor eșantioane reprezentative. După atâta ignoranță, datorită acestui sondaj conducătorii noștri au mai aflat câte ceva despre ,,ce mai spune și poporul român” legat de perspectivele dezvoltării României în următoarele decenii. Electoratul este nemaipomenit de solicitat în campaniile electorale, iar după alegeri acesta este uitat aproape în întregime de aleșii care s-au văzut în căruța rezultatelor electorale cu voturile dăruite de românii cu drept de vot. ,,Vocea poporului” este timidă și aproape redusă la o tăcere dominată de o frică ascunsă.

    Unii aleși se luptă câteodată ,,cu caii verzi de pe pereți… aiurea-n tramvai!”. Se ,,luptă” cu tot felul de comuniști inexistenți și uită să-și mai pună mintea analitică și creativă la muncă în vederea elaborării unor strategii viabile atât de necesare pentru relansarea economică reală a economiei naționale. Au fost distruse fabrici și uzine. Au fost închise mine. Profitorii au vândut la fier vechi tot ce s-a putut vinde pentru a distruge în mare parte industria românească. Nimeni nu a supervizat acest dezastru economic, iar pe autorii acestuia nu i-a întrebat nimeni de ilegalitățile comise ,,cu sânge rece”. E valabil proverbul satiric puțin acidulat: ,,Cap ai, minte ce-ți mai trebuie…”, Puternicule egoist politic profitor! Nu poate fi dezvoltată România la nesfârșit printr-un sistem fiscal rigid, prin înghețarea pensiilor și salariilor și alte strategii descurajatoare ,,rupte” și străine de realitățile românești! Decidenții ar trebui să învețe strategia premiselor necesare pentru ,,a produce bani” pentru România, prin încurajarea mediului de afaceri românesc și exploatarea eficientă a bogățiilor naturale, chiar și cu ajutorul unor parteneriate public-private. Mai râd oamenii din popor când se opresc la un exemplu arhicunoscut. Noi exportăm sare, iar cumpărătorii o macină, o ambalează în mod atractiv și o revând pe piață la un preț care le aduce un profit considerabil. În loc să exploatăm prin firmele de specialitate multe din valorile materiale și intelectuale ale României, stăm pe marginea șanțului Prostiei și ținem în mână frâiele Puterii ineficiente. Halal politică ,,prin noi înșine”!

    Dacă Domnitorul Ștefan cel Mare a adunat aproape tot norodul înainte de bătălia de la Vaslui, în zilele noastre ar fi nevoie de un scenariu bine elaborat al demarării unei avalanșe de sondaje. Bunăoară, tema ar fi una vitală pentru poporul român. Este vorba de ideile rezultate în urma unor sondaje de opinie în ceea ce privește strategia de relansare economică a României. Multe dintre aceste idei ar putea fi ,,bulgării de aur”, care ,,ar mișca din loc căruța” plină de datorii externe acumulate în ultimii ani. Sondajele de opinie ar trebui să identifice ideile cele mai eficiente menite să aducă bani la bugetul consolidat al statului, dar și în buzunarele celor care vor pune în valoare potențialele investiții și implicit în ,,bunăstarea și siguranța zilei de mâine” a românilor. Ar fi nevoie de o clasificare a sondajelor de opinie sub genericul: ,,Ce trebuie să întreprindem pentru ca România să devină o țară dezvoltată, asemănătoare cu țările din Occident?”.

    În acest sens, ar fi necesar să fie demarate niște sondaje de opinie diferențiate în rândul populației din mediul urban, dar și rural, unde încă există o inteligență și înțelepciune nativă. Apoi, ar trebui inițiate niște sondaje de opinie printre membrii partidelor politice, fără funcții și orgolii politice. Alte categorii sociale solicitate pentru a-și expune ideile eficiente ar fi: cadrele universitare, studenții și doctoranzii, care dezvoltă periodic proiecte de cercetare științifică. Cu ceva timp în urmă am stat de vorbă cu un prof.univ.dr. de la o Școală doctorală dintr-un oraș al țării, pe care l-am întrebat: ,,D-le profesor, de ce nu sunt solicitați economiștii români cu experiență pentru a crea un program de relansare economică reală în condițiile economiei de piață?”. Răspunsul a fost unul direct și radical: ,,Nu se dorește! În zilele noastre oamenii cu experiență și idei sunt ignorați și puși deoparte. Niciun politician nu ne-a solicitat să efectuăm cercetări științifice pentru a identifica potențialul material și intelectual în vederea relansării economice a României”…

    După finalizarea acestor sondaje de opinie, cu întrebările aferente adecvate specifice unei cercetări științifice, ar ieși la iveală multe idei incredibile, care ar putea fi cuprinse într-un Program național autohton autentic eficient, fără imixtiuni politice imperative… Să nu uităm niciodată cuvintele unui om de afaceri dintr-o țară europeană, care, după ce a asistat la un seminar pe tema dezvoltării economice, a exclamat entuziasmat: ,,România are talent și inteligență de exportat…!”. Nu are rost să mai vorbim de investițiile simbolice alocate pentru instituțiile de cercetare științifică, unde, de asemenea, ar trebui realizate niște sondaje de opinie. Prin intermediul acestora, ar putea fi evaluat potențialul creativ și materializat în nenumărate invenții și inovații deosebit de profitabile pentru România. Mai în glumă, mai în serios, sondajele de opinie s-ar putea compara cu vorbele înțelepte, pline de subtilitate, spuse de o bunicuță de la țară: ,,Măi vecine, bine zici! De la tăt prostu’ poți învăța câte ceva!”. Cine ridică această ,,mănușă” pentru a identifica prin intermediul sondajelor de opinie ,,bulgării de aur” existenţi în mintea plină de inteligență creativă a multor români, de acasă și de pretutindeni?

    Dumitru Ţimerman



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img