More


    Fie pandemie, război sau greve cele mai afectate par să fie concediile!

    - Advertisement -

    Dacă până acum doi ani ne planificam concediile din vară pentru anul nou și schii, iar în ianuarie pentru vacanțele din vară se pare că pandemia, războiul, grevele sau orice noi fenomene afectează concediile și deplasările cel mai tare. Dacă pe perioada pandemiei era clar că se putea circula în anumite zone cu vaccin, test, iar în alte zone nu se putea circula, acum suntem iar liberi să alegem unde să ne deplasăm, doar că e mai rău ca în pandemie. Adică concediul sau deplasarea plătită, știi dimineața că mergi, ai bagajele făcute și când să ajungi la aeroport s-ar putea să ai o surpriză extrem de neplăcută, aglomerație mare, multe zboruri în întârziere sau unele anulate, și iată cum din omul fericit devii omul disperat, care în loc să stea pe o plajă însorită, stă într-un aeroport aglomerat plin de nervi și pus în situația să te întorci acasă fără concediu și fără bani.

    Deci clar situația este din ce în ce mai rea. Care sunt cauzele acestor întârzieri sau anulări de zboruri. În primul rând foarte mulți dintre angajații din domeniu sunt în grevă fiind nemulțumiți de salariile mici, creșterea inflației și a cheltuielilor, precum și de nemulțumirea că au volumul foarte mare de lucru deoarece în perioada pandemiei s-au făcut concedieri masive acum volumul de muncă s-a reluat dar forța de muncă a rămas ca și în perioada pandemiei. Astfel de probleme au apărut pe toate aeroporturile din Europa de la Paris, Londra, Madrid, Sofia, București unde zilele trecute 56 de zboruri care urmau să aterizeze sau să decoleze de pe „Henri Coandă” au întârziat sau au fost anulate. Destinațiile includeau atât rute externe, Paris, Londra, Madrid sau Sofia, cât și destinații interne, ca Satu Mare sau Cluj-Napoca. Cursa de joi, București – Satu Mare a fost anulată de joi pe vineri. Directorul Companiei Naționale Aeroporturi București, George Dorobanțu, a explicat situația de zilele trecute, când coada de la controlul pașapoartelor a fost formată din aproximativ 3.000 de persoane din cauza că în 2 ore au aterizat 14 avioane dintre care 10 erau întârziate.

    Acest tip de incident nu ar fi unul comun, chiar dacă aeroportul se află într-o perioadă cu un flux mare de pasageri, timpii de așteptare nu s-ar fi mărit, spune Dorobanțu, adăugând că, față de alte aeroporturi din Europa, în București, o persoană petrece în medie 30-40 de minute de la check-in până la îmbarcare.

    Lipsa piloților sau însoțitorilor de zbor oprește practic o funcționare normală, o planificare sau o rotație.

    Lipsa de lucrători se resimte și la sol, unde ar fi nevoie de un număr mai mare de oameni care să opereze check-in-ul, îmbarcarea în avioane și care să se ocupă de manipularea bagajelor.

    De la începutul anului și până în prezent, 7.000 de zboruri au fost întârziate mai bine de 30 de minute sau au fost anulate – adică 15% din totalul curselor de pe Otopeni.

    În Paris, angajații aeroporturilor „Charles de Gaulle” și Orly au cerut o creștere salarială de 3.5%.

    Personalul British Airways de la Aeroportul Heathrow (Londra) a votat în favoarea unei greve, cerând majorarea salariului.

    Și sindicatul german Verdi a cerut personalului tehnic de la Aeroportul din Hamburg să protesteze față de lipsa unei majorări a salariilor în perioada pandemiei. Aproximativ 200 de persoane care asigură infrastructura urmau să intre în grevă pentru 24 de ore.

    Tot în Germania, din cauza lipsei personalului, mai mulți străini vor fi angajați pe parcursul sezonului aglomerat, ca să asigure buna funcționare a aeroporturilor. Se estimează că ar fi nevoie de până la 2.000 de muncitori, cărora li se va acorda cazare și un salariu standard.
    La începutul săptămânii trecute, și pe Aeroportul din Bruxelles a fost organizată o grevă, ce a dus la anularea tuturor zborurilor. Angajații au solicitat condiții mai bune de lucru și un salariu mai mare.

    Se pare că unii s-au săturat de o astfel de harababură iar primul care demisionează este Directorul operaţional al EasyJet pe fondul furiei tot mai mari din cauza anulărilor de zboruri. Compania aeriană a anulat mii de zboruri în ultimele luni, inclusiv multe în ziua în care trebuiau să plece.

    EasyJet a anunţat recent că intenţionează să reducă mai multe zboruri în perioada aglomerată de vară şi şi-a cerut scuze clienţilor pentru că nu a reuşit să “ofere serviciile pe care le aşteaptă de la noi”.

    La fel ca multe companii aeriene, EasyJet s-a confruntat cu lipsa de personal, cu cererea crescută de călătorii după ridicarea restricţiilor COVID şi cu timpii lungi de aşteptare pentru obţinerea autorizaţiei de securitate pentru noii angajaţi.

    Dar nu disperați se poate și mai rău vă dați seama că celor din Ucraina nu le stă capul la concediu și nici nu își fac astfel de probleme.

    Totuși mă “lansez” la un sfat pentru cei care vor să fie liniștiți că vor ajunge în concediu și pe urmă la casele lor mergeți fraților cu mașina că așa nu veți avea astfel de probleme este și mai aproape de casă și vă lungiți concediul cu cel puțin 2 zile.

    Săptămână răcoroasă și concediu plăcut!

    Răzvan Govor



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img