More


    Televiziunile și ziarele sunt cele mai apreciate și de încredere în Uniunea Europeană!

    - Advertisement -


    Este extrem de clar că la nivelul Uniunii Europene ”presa tradițională“ este preferata cetățenilor pentru informare. Televiziunea domină ca sursă principală de știri (75%), mai ales pentru generațiile mai în vârstă, iar presa scrisă este pe locul doi la încrederea știrilor și materialelor oferite.
    În general, posturile publice de radio și de televiziune sunt sursele de știri în care cetățenii au cea mai mare încredere în Uniune (49%); următoarele sunt presa scrisă (39%) și posturile private de radio și de televiziune (27%). Desigur împreună cu site-urile lor TV -urile și ziarele sunt sursa cea mai de încredere. Este clar și cunoscut că cele două instituții media au extrem de rar știri false, în timp ce platformele online, blogurile și platformele de comunicare și socializare sunt mai mereu pline de știri bombă dar false sau dacă nu false încearcă că construiască un adevăr în funcție de urmăritori, sponsori sau interese personale astfel dezinformând și manipulând cititorii după bunul plac.
    Marți, 12.07.2022, a fost publicat un sondaj Eurobarometru special care analizează în profunzime deprinderile oamenilor în domeniul mass-media, încrederea pe care o au în diverse surse de informații, dar și atitudinile lor față de amenințarea dezinformării.
    Televiziunea domină cu 75% și este principala sursă de știri, în special pentru europenii cu vârsta de peste 55 de ani. Pe locul doi, cu un procentaj simțitor mai mic, se află platformele de știri online (43%), radioul (39%) și platformele de comunicare socială și blogurile (26%). Presa scrisă vine pe locul cinci: unul din cinci respondenți (21%) menționează că ziarele și revistele sunt principala lor sursă de știri. Pe de altă parte, respondenții tineri folosesc într-o proporție mult mai mare platformele de comunicare socială și blogurile pentru știri (46% dintre persoanele cu vârsta între 15 și 24 de ani față de 15% dintre persoanele de peste 55 de ani).
    Cetățenii europeni au încredere în mass-media tradițională (radio, televiziune sau presa scrisă), inclusiv în prezența lor online, mai mult decât în platformele de știri online și în canalele online de comunicare socială. 49% dintre respondenți se așteaptă ca posturile publice de radio sau televiziune să le furnizeze știri demne de încredere, indiferent de formatul ales (tradițional sau online). Următoarea sursă de știri în ordinea preferințelor este presa scrisă, cu 39%. Pe de altă parte, posturile private de televiziune și de radio sunt considerate de 27% dintre respondenți drept surse de știri de încredere.
    Deși sursele tradiționale de știri, în special televiziunea, sunt importante, 88% dintre respondenți consultă cel puțin unele știri online pe telefon, calculator sau laptop. 43% dintre respondenți folosesc site-ul sursei de știri (de exemplu site-ul unui ziar) pentru a accesa știri online, iar 31% citesc articole sau postări care apar online pe rețelele lor de comunicare socială. Accesarea postărilor cu știri pe platformele lor de comunicare socială este importantă într-o măsură și mai mare pentru tineri (43% dintre persoanele cu vârsta între 15 și 24 de ani față de 24% dintre persoanele de peste 55 de ani).
    Această analiză aprofundată a surselor media folosite de către cetățenii UE este făcută de un sondaj Eurobarometru Flash. El ia în considerare atât mass-media tradițională, cât și cea online. Ipsos European Public Affairs a contactat un eșantion reprezentativ de cetățeni din Uniunea Europeană, în vârstă de cel puțin 15 ani, în fiecare dintre cele 27 de țări ale Uniunii Europene. Între 26 aprilie și 11 mai, au fost realizate 52.347 de interviuri prin tehnologia de interviuri online asistată de calculator (CAWI), folosind grupurile online Ipsos și rețeaua lor de parteneri.
    Știrile care prezintă cel mai mare interes pentru cetățeni sunt subiectele politice naționale, declară 50% dintre respondenți. Chestiunile europene și internaționale (46%) sunt pe locul trei, cu un procentaj similar cu cel al știrilor locale (47%).
    Importanța încrederii este evidențiată și atunci când respondenții sunt întrebați ce i-ar convinge să deschidă un articol de știri online. 54% se simt motivați dacă titlul corespunde intereselor lor, iar 37% spun că este important să aibă încredere în serviciul de știri care postează articolul respectiv.
    Este tot mai clar că oamenii doresc să fie bine informați, corect și cu știri de calitate chiar dacă mai sunt oameni care acceptă junk News.
    Este clar că cei care își iau informațiile de la TV preferă știrile și emisiunile politice asta și după studiile de audiență la nivel național unde programele de știri sunt în top 10 ca audiență la mare luptă cu posturile generaliste sau cele de nișă.
    Să nu se înțeleagă că am făcut acest material din dorința de a ponegri presa online, bloguri sau pagini de socializare, trebuie să recunosc că și între acestea sunt și la nivel național dar și local informații, știri și jurnaliști buni. Ieri a apărut sondajul pe care l-am primit pe mail și trebuie să recunosc că mi-a crescut inima când am văzut că presa tradițională, pe care eu o iubesc și în care am mare încredere, este în top în preferințele cetățenilor din Uniunea Europeană!

     



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img