Mobilitate virtuală la Liceul Teoretic German



În perioada 23-27.11.2020, elevi și profesori de la Liceul Teoretic German „Johann Ettinger” Satu Mare au participat la o reuniune de proiect în cadrul proiectului Erasmus + „Better Professional Life”. Dată fiind situația pandemică din întreaga lume s-a optat pentru realizarea unei mobilități virtuale, aceasta fiind ultima întâlnire din acest proiect. Școlile care au participat la derularea proiectului sunt din Turcia, România, Italia, Lituania și Polonia.
La această mobilitate virtuală, organizată prin Google Meet, au participat din partea liceului un număr de 38 de elevi din clasele a X-a și a XI-a, precum și 12 profesori. Partenerii din Turcia au realizat un program foarte consistent, tema întâlnirii fiind E-commerce și E-trade, iar elevii din toate școlile partenere au prezentat materiale pregătite pe aceasta temă. De-a lungul săptămânii de proiect, în cadrul workshop-urilor organizate, elevii au realizat în grupe internaționale website-uri, broșuri, postere, booklet-uri și alte materiale. La program au mai participat și invitați, au avut loc dezbateri pe teme financiare, despre piața de capital și bursele de valori. Gazdele au pregătit tururi virtuale ale Turciei și al orașului Istanbul, precum și jocuri Kahoot cu întrebări din topicul studiat în întâlnirea de proiect.
Proiectul Better Professional Life s-a derulat în perioada 2018-2020 și a urmărit realizarea de instrumente eficiente pentru profesori pentru orientarea în carieră a elevilor, dar și realizarea de portofolii profesionale ale elevilor din grupul țintă, care cuprind elemente importante în orientarea pentru carieră a acestora. Alte obiective ale proiectului au urmărit dezvoltarea competențelor antreprenoriale, digitale și lingvistice ale elevilor implicați, dar și promovarea egalității de oportunități în educație, a acceptării, a toleranței față de alte culturi, aprofundarea cunoștințelor despre tradițiile, istoria și cultura țărilor partenere, dobândirea competențelor sociale, civice și interculturale, creșterea calității actului educațional, prin extinderea exemplelor de bune practici împărtășite de către profesorii implicați din școlile implicate în proiect.
Cu toate dificultățile legate de conexiunile de internet ale participanților, de imposibilitatea de a socializa în mod direct, putem considera că această întâlnire virtuală și-a atins scopul și proiectul a fost finalizat cu succes. Cu toate acestea, putem afirma că aceste întâlniri virtuale nu pot înlocui mobilitățile Erasmus cu participare directă, socializarea dintre participanți, imersia în cultura țării gazdă, respectiv integrarea în familiile gazdă, nu pot fi substituite, acestea fiind o parte esențială a acestui program.
Coordonator de proiect,
Prof. Moise Rodica





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts