Doar 16.673 de apeluri la „Telefonul Vărstnicilor” în anul 2020. Totuși reprezintă un număr de aproape trei ori mai mare decât în 2019



   O oportunitate importantă pentru persoanele cu nevoi, trecute de a doua tinerețe, este inexplicabil neutilizată. Există o fundație, de fapt singura cu problematică de acest gen, care a pus la dispoziția oricărui cetățean român vârstnic, în general pensionar, un număr de telefon la care acesta se poate adresa pe diverse probleme. În spatele acestui număr se află o întreagă echipă de experți pe diferite domenii care pot oferi ajutor consultativ și nu numai. Echipele se implică și activ acolo unde este cazul, luând legătura cu instituțiile statului.

Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică gratuită și confidențială dedicată persoanelor vârstnice, accesibilă la nivel național. Seniorii primesc informații punctuale, practice și actualizate și găsesc soluții la probelemele diverse cu care se confruntă. Apelurile se pot face gratuit la 0800 460 001, de luni până vineri între orele 08.00 – 20.00 și sâmbăta între 08:00 – 16:00.
Înființată în urmă cu cinci ani linia telefonică a avut în acest an, probabil și datorită pandemiei, cea mai largă utilizare, dar mult sub necesități cred. Cei doar 3234 de seniori solicitanți s-au axat în principal pe solicitare de informații din diferite domenii. Cele mai multe, 1066 de persoane, au solicitat sprijin pentru a obține un ajutor financiar și/sau material.
Dintre ceilalți s-au remarcat cei care au solicitat informații utile la care nu au avut acces fie din cauza izolării, fie din cauza lipsei abilităților de comunicare electronică sau de acces la astfel de mijloace (internet).

   În ceea ce privește sprijinul financiar și/sau material, a fost studiat fiecare caz în parte și direcționat și urmărit către instituții gen DGAS sau ONG-uri, pentru a primi din partea lor un ajutor particularizat și constant. Împreună cu parteneri și sponsori, fundația a soluționat o parte dintre aceste solicitări venind în sprijinul seniorilor ce se confruntă cu condiții precare de viață.
  „Pe locul trei în topul necesităților vârstnicilor, s-a aflat în 2020 nevoia de îngrijire și sprijin practic la domiciliu. Pentru 668 dintre apelanți, echipa a furnizat informații despre serviciile de asistență medicală ori supraveghere specializată disponibile, dar și referințe despre cămine pentru vârstnici și proceduri de instituționalizare.
Din cauza izolării sociale impuse de noile condiții socio-sanitare, sentimentele de singurătate, anxietate sau depresie, trăite de un număr mare de vârstnici, s-au adâncit. Acesta a reprezentat unul dintre motivele pentru care seniorii au apelat linia telefonică în căutarea de sprijin emoțional. Ca soluție la această nevoie, Telefonul Vârstnicului prin asistenții sociali și voluntari psihologi, a oferit consiliere psihologică și sprijin emoțional celor care sunt înscriși în serviciul de reapelare săptămânală, ori a redirecționat vârstnicii către ONG-uri cu servicii specializate din comunitatea apelanților.
Sentimentul de inutilitate îi copleșește pe mulți dintre vârstnicii care, odată cu ieșirea la pensie, părăsesc scena socială. Pentru aceia care își exprimă nevoia de a fi activi și de participare socială, Telefonul Vârstnicului propune acțiuni de voluntariat în comunitate și participarea la activitățile organizate în cluburile de seniori.” ne-a comunicat Cristina Rotaru, coordonator PR, Comunicare și Evenimente, din cadrul fundației respective

Gruiță Ienășoiu





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts