More


    VESTE BUNĂ. Proiectul tehnic al drumului expres Varianta Ocolire Satu Mare – Oar – Ungaria avansează

    - Advertisement -

    Joi a avut loc o întâlnire a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (titularul proiectului) și a echipei de proiectanți cu conducerea județului Satu Mare și cu autoritățile locale din unitățile administrativ-teritoriale străbătute de viitorul drum rapid care va asigura legătura cu reteaua de autostrăzi europene. La întâlnirea de lucru cu reprezentanții CNAIR au participat prefectul județului Satu Mare, Altfatter Tamás, președintele Consiliului Județean Satu Mare, Pataki Csaba, vicepreședintele Ioan Rus, administratorul public al municipiului Satu Mare Masculic Csaba, primarul comunei Vetiș, Iuliu Ilyes, dar și reprezentanți ai proiectantului și ai Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Satu Mare.

    CNAIR a cerut sprijin oficialităților sătmărene
    Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere ( CNAIR) a cerut sprijin oficialităților sătmărene pentru identificarea parcelelor și proprietarilor care dețin terenuri pe traseul viitorului drum expres, în vederea finalizării studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, a căror termen de predare este luna martie 2022.

    Până în prezent, au fost întocmite 70% din studiile geotehnice asupra terenului aferent drumului expres, a fost emis certificatul de urbanism și sunt în lucru planurile parcelare pentru UAT Satu Mare și UAT Vetiș.

    După întocmirea planurilor parcelare și identificarea tuturor proprietarilor de terenuri, se va emite o Hotărâre de Guvern prin care vor fi despăgubiți toți proprietarii de terenuri de pe traseul drumului expres.

    Detalii tehnice
    După cum se știe, un drum expres de circa 14 kilometri va lega Satu Mare de un viitor punct de trecere a frontierei cu Ungaria în zona localității Oar, acolo unde se va continua cu drumul expres M49 pe care vecinii maghiari îl vor construi de partea lor.

    Valoarea contractului este de 3.646.308,36 lei fără TVA, iar durata de realizare a contractului de servicii este de 18 luni de la Data de Începere a contractului.

    CNAIR amintește că traseul actual care asigură conexiunea între Satu Mare și granița Româno-Ungară, este reprezentat de DN 19A (Satu Mare – Petea). Acest drum național are câte o bandă de circulație pe sens și un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulație a drumului. Inițial, conform Master Planului de Transport, legătura prin drum expres cu Ungaria trebuia făcută pe la vama Petea, însă modificări la proiectul maghiar al drumul expres M49 a dus ca viitorul PTF să fie în zona localității Oar.

    Regim de autostradă
    Potrivit informațiilor din caietul de sarcini, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2×2 benzi de circulație (3,5m/bandă), zonă mediană de 3m și acostamente de 2×2,25m din care 0,75m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5m acostament consolidat.

    În cadrul studiului de trafic proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială de proiectare, opțiunea de a dezvolta drumul expres cu 2×2 benzi de circulație în drum expres cu 2×3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostradă.

    Florin Dura



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img