More

    O şansă la educaţie pentru tinerii defavorizaţi

    sansa

    Asociaţia STEA derulează la Satu Mare, în perioada februarie – octombrie, proiectul “Educaţie pentru viitor” care are ca scop susţinerea educaţiei timpurii, a integrării în sistemul educativ şi a dezvoltării abilităţilor de viaţă a copiilor şi tinerilor din medii defavorizate din municipiul Satu Mare. Obiectivele acestui proiect, iniţiat şi coordonat de reprezentantul Fundaţiei Orange, Andrei Henciu, au fost prezentate ieri în cadrul unei conferinţe de deschidere la care a participat directorul de proiect, Cristina-Maria Bala.

    Proiectul “Educaţie pentru viitor” a fost selectat în cadrul concursului „Susţine un ONG” organizat de Fundaţia Orange, valoarea totală a acestuia fiind de 53.274 lei, din care 30.260 lei sunt oferiţi de Fundația Orange. Implementarea proiectului este posibilă şi datorită co-finanţării pe care Asociaţia STEA o primeşte din partea partenerilor Grenoble Isere Romania şi Solidarite Enfance Roumanie (Franţa), Popica Onlus (Italia) şi Consiliul Local Satu Mare prin Serviciul Public de Asistenţă Socială.

    Grupul ţintă al proiectului cuprinde 100 de copii şi 50 de părinţi din familii din municipiul Satu Mare care se confruntă cu probleme de incluziune socială (copii ai străzii, familii care trăiesc în spaţii improvizate/condiţii dificile de locuit în zone defavorizate) şi 50 de tineri (18 – 35 ani) fără adăpost din Satu Mare. Proiectul răspunde nevoilor specifice ale acestora legate de lipsa de educaţie – având în vedere faptul că în mediul lor de viaţă ei nu primesc sprijin adecvat care să asigure frecventarea programelor de educaţie formală şi reuşita şcolară, există un mare risc ca pe viitor aceştia să perpetueze modelul de viaţă în condiţii de extremă sărăcie.
    Acest proiect dezvoltă o intervenţie inovativă în municipiul Satu Mare, constând în crearea unei caravane educative numită “Caravana Educalternativă” ce se va deplasa în zonele defavorizate pentru a realiza o gamă diversificată de activităţi atât cu copii şi tineri, cât şi cu părinţii acestora: alfabetizare, activităţi de cultură generală, jocuri educative, activităţi de animaţie socio-educativă, activităţi de dezvoltare a abilităţilor sociale, consiliere şi ateliere de educaţie parentală. De asemenea, activităţile proiectului vor influenţa pozitiv atitudinea părinţilor faţă de viitor reducând lipsa de perspective specifică mediului defavorizat în care trăiesc, dezvoltându-le cunoştinţele şi abilităţile şi determinându-i să susţină educaţia copiilor lor şi să facă paşi importanţi spre incluziunea socială.

    Florin Dura

    ȘTIRI RECENT ADĂUGATE