More

    Blitz electoral

    Conform unui sondaj CSCI dat publicităţii recent, dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri europarlamentare, PSD ar obţine 42% din voturi, la mare distanţă de restul partidelor. Ar urma PNL cu 15%, PDL şi PMP merg umăr la umăr, democrat-liberalii cu 10%, iar popularii cu 9%. UDMR este cotată cu 6%, ceea ce înseamnă că are de ce să aibă emoţii. Independentul Mircea Diaconu este cotat cu 4%. PP-DD ar obţine 3%. Prezenţa la vot a fost estimată la 40%.

    Repartiţia celor 32 de mandate ale Parlamentului European ar fi, conform calculelor CSCI, următoarea: alianţa PSD-UNPR-PC – 16, PNL – 6, PDL – 4, PMP – 3. UDMR va avea doi eurodeputaţi, iar Mircea Diaconu va fi şi el ales în Parlamentul European.

    Dacă vor să le apară candidaţii la televizor în perioada campaniei electorale, partidele vor fi nevoie să plătească mai mult decât altă dată.

    Cele mai mari tarife de pe piaţă în ceea ce priveşte difuzarea unui spot publicitar, dar şi în cea a prezenţei în emisiuni de promovare electorală le percepe televiziunea Antena 3. Astfel, un spot electoral de 30 de secunde începe de la 1.200 de euro pe difuzare şi ajunge la aproape 2.000 de euro în ultima săptămână de campanie. 10 minute într-o emisiune de promovare electorală costă 2.500 de euro, pentru a ajunge la 8.300 de euro în ultima săptămână de campanie.

    La rândul său, România TV percepe 1.600 de lei (aproximativ 350 de euro) pentru un spot electoral de 30 de secunde. Pentru durate diferite de 30 de secunde, preţul se va calcula proporţional. În schimb, pentru 15 minute de promovare electorală, România TV percepe 19.000 de lei net/ aproximativ 4.000 de euro.

    B1TV taxează spoturile electorale de 30 de secunde cu 300 de euro pe difuzare, în timp ce materialele de campanie realizate de candidaţi, cu durata de maximum 3 minute pe zi, vor fi taxate cu 1.000 de euro pe minut. Transmisiunile în direct de la mitingurile electorale, conferinţe de presă şi activităţi de campanie vor fi taxate de B1TV cu 6.000 de euro/30 de minute.

    În sfârşit, televiziunea de ştiri Digi 24 nu percepe tarife în campania electorală pentru europarlamentare. De asemenea, staţia centrală şi staţiile locale ale Digi24 nu vor difuza emisiuni de promovare electorală şi nici spoturi electorale, ci doar dezbateri pe teme electorale.

    Voicu D. Rusu

    ȘTIRI RECENT ADĂUGATE