More

    10 idei ridicole care au făcut milioane de dolari!

    2

    Cât de multe ori în viaţa dumneavoastră aţi avut o idee “mare”, cu potenţial financiar pe măsură? Ce zici de o minge de tenis care străluceşte în întuneric sau un far pentru un câine? Sună ciudat? Ei bine, aşteptaţi până când vedeţi următoarele 10 idei foarte simple, banale, care au făcut milioane de dolari!

    Până atunci, să aruncăm o privire la o idee mai mult iritantă decât proastă: Smiley Face. În anul 1963, Harvey Ball, un artist comercial din Worcester, Massachusetts (SUA), proiecta o faţă zâmbitoare pentru a ridica moralul angajaţilor unei companii locale de asigurări.

    El a primit, atunci, 45 dolari pentru 10 minute de muncă, însă (şi aceasta este un mare însă) nu a avut drepturi de autor pentru “invenţie”. Ulterior, însuşi Harvey Ball devenise iritat de supracomercializarea Smiley Face-ului şi era deranjat că acesta şi-a pierdut, astfel, scopul iniţial.

    Apoi, în Philadelphia, în anii ’70, fraţii Bernard şi Murray Spain au profitat de situaţie şi au proiectat un smiley, adăugând sloganul “O zi plăcută!”. Au imprimat totul pe tricouri şi pe căni de cafea şi s-au umplut de bani. Cu tot cu drepturi de folosire a logo-ului.

    Dar campioană este o companie cu sediul la Londra, cu a sa campanie “Smiley Faces” . Managerii acesteia şi-au însuşit drepturile de autor pentru această marcă, faţa zâmbitoare de un galben strălucitor, promovând-o în peste 100 de ţări.

    Wal-Mart, cea mai mare companie din domeniul comerţului cu amănuntul la nivel mondial şi cea mai mare companie din lume, după cifra de afaceri, conform listei Forbes Global 2000, în anul 2008, a încercat să conteste acest lucru şi a pierdut. În 2012 , veniturile Smiley Face din SUA au atins un uimitor prag de 167 milioane dolari. Vezi cel mai ridicole zece idei care au făcut milioane de dolari:

    10. Wuvit

    Kim Levine era o casnică obişnuită, care stătea acasă cu ai săi copii. Într-o zi, ea a realizat că dacă pui porumb în interiorul unei pânze pe care o coşi la capete şi o pui ulterior în interiorul cuptorului cu microunde poţi crea o pernă caldă pentru somn sau relaxare. Iniţial, femeia a crezut că acest concept, Wuvit, va fi folosit doar pentru a fi oferit drept cadou sau pentru copiii din cartier, însă la scurt timp oamenii au început s-o sune pentru a crea perne pentru copiii lor care nu puteau dormi fără să se încălzească. A început să vândă pernele la magazinele locale şi la târguri de artizanat, apoi în supermarket-uri, pentru ca în final să încheie un contract cu celebrul magazin Saks Fifth Avenue. Ea a scris chiar şi o carte, intitulată “Mama milionară”, despre ideea să şi aventura trăită de pe urma acestei inovaţii.

    9. Icanhascheezburger.com

    Iată o altă idee: Site-ul Icanhascheezburger.com a început cu poza unei pisici grase despre care iniţiatorii Eric Nakagawa şi Kari Unebasami spun că le-a creat o criză de râs de 73 de minute. Ei au scris deasupra pisicii “I can has cheezburger” şi au decis să o arate tuturor, Apoi userii au început să trimită propriile creaţii. Site-ul a ajuns să aibă 35 de milioane de vizitatori pe lună, iar Eric Nakagawa şi Kari Unebasami l-au vândut, în 2007, pentru suma de 2 milioane de dolari. Acum, Icanhascheezburger.com are aproximativ 100 de milioane de vizualizări/lună şi a generat alte 6 bloguri, fiind unul dintre cele mai populare site-uri.

    8. Bilele antenă

    Bilele antenă (sau antenele cu joben) ne duc înapoi în anii ’60, atunci când compania canadiană de gaze Union Gas a pus pe o minge portocalie logo-ul “76”. Disney a produs o minge antenă cu Mickey Mouse, în 1991, şi a continuat să producă mai mult de o sută de diferite tipuri de bile. În 1995, restaurantul Jack în the Box a început o campanie cu astfel de bile cu antenă zâmbitoare. Ei susţin că au vândut 17 milioane de creaturi drăguţe: căşti de protecţie pentru sezonul de fotbal sau coarne de cerb şi diferite modele de Crăciun. Chiar şi Wal-Mart, cea mai mare companie din domeniul comerţului cu amănuntul la nivel mondial şi cea mai mare companie din lume, după cifra de afaceri, conform listei Forbes Global 2000, în anul 2008, are propria sa linie profitabhilă de asemenea bile cu antenă. Aceste accesorii au îmbogăţit mulţi oameni de afaceri, de-a lungul timpului.

    7. Milliondollarhomepage.com

    Să zicem că e anul 2005 şi tu eşti un tânăr în Wiltshire, Anglia, care vrea să facă bani pentru colegiu. Ce faci? Te angajezi la McDonald’s? Părinţii tăi sunt împotrivă? Alex Tew, care avea atunci 21 de ani, a ales o cale mai bună şi mai simplă. El a creat un site cu un milion de pixeli, milliondollarhomepage.com, şi şi-a propus să vândă publicitate pentru fiecare pixel cu 1 dolar. A reuşit să o facă în mai puţin de un an şi jumătate. Rezultatul este o pagină de Internet cu reclame foarte mici care au câte un URL şi un slogan ce apare când cursorul trece peste ele. El a făcut peste 1 milion dolari, sumă suficientă pentru colegiu şi multe alte cheltuieli.

    6. Pietre pe post de animale de companie

    “Pet Rock” reprezintă cel mai bun exemplu despre modul în care o idee ridicolă îţi poate aduce succesul financiar. Ideea vine din anul 1970 şi aparţine lui Gary Dahl, pe atunci director al unei companii de publicitate din California, SUA. Totul s-a întâmplat, mai mult în glumă, în timpul unul brainstorming. Dahl a găsit doi investitori care au fost de acord cu ideea să şi n-a durat decât câteva săptămâni pentru ca afacerea să se pună pe picioare. A importat din Mexic nişte pietricele pe care le-a desenat frumos şi le-a vândut pe post de animale de companie cu 3,95 dolari bucata. Dhal a scris şi un ghid, intitulat “Pet Rock Training”, referitor la modul în care poţi clădi o relaţie sănătoasă cu animalul tău de companie din piatră. Manualul era haios, dar cu o machetă care explica serios cum să înveţi piatra să “stea” sau să “dea mâna”…

    5. Jucăriile Wacky Wall Walker

    Jucăriile Wacky Wall Walker au devenit cele mai populare jucării în anii ’80, în Statele Unite, devenind un adevărat fenomen naţional, datorită unui japonez, pe numele său Ken Hakuta. El s-a decis să cumpere drepturile de comercializare ale acestor jucării, după ce primit una asemănătoare din Japonia, de la mama sa. Erau din plastic şi erau sub formă de caracatiţă, însă ele coborau mai mult ca un păianjen, dacă erau aruncate pe un perete. În câteva luni după lansarea pe piaţa din SUA, s-au vândut 240 de milioane de bucăţi, iar Ken Hakuta a câştigat 80 de milioane de dolari. Popularitatea lor a atins apogeul când au fost introduse ca premiu în cutiile de cereale de la Kellogg’s. Kellogg’s este o companie americană care produce diverse cereale, prăjituri şi alte tipuri de alimente.

    4. Billy Big Mouth Bass – peştele cântător

    Peştele cântător este într-adevăr iritant. Ceea ce părea a fi o jucărie, peştele cântător – numit Big Mouth Billy Bass – a devenit în scurt timp o revelaţie pentru texani şi nu numai, fiind adoptate de multe familii. El a fost inventat, în anul 2000, de Joe Pellettiere de la Brass Pro Shops, un magazin de jucării, devenind cel mai popular cadou, într-un an vânzându-se circa 1 milion de bucăţi. În mai toate casele americanilor se găsea, la un moment dat, un peşte pe lângă care dacă treceai începea să cânte “Don’t Worry, Be Happy” sau “Take Me to the River”, cu o voce oribilă, întorcându-şi capul şi dând din coadă, fiind fixat pe o placă.

    3. Flowbee

    Flowbee este o maşină de tuns părul cu un furtun care se ataşează la un aspirator. Americanul Rick Hunts, un tâmplar din California, a visat mereu să-şi poţi tăia părul cu precizia unui aspiratoravut şi, astfel, a inventat Flowbee, în anul 1987. A început să-l comercializeze şi până în 2000 a vândut peste 2 milioane de unităţi. Produsul se vinde chiar şi acum, profitul anual fiind estimat între 1 milion şi 2,5 milioane de dolari.

    2. IFart

    Aplicaţia iFart pentru iPhone este mai degrabă stupidă decât banală şi ridicolă. Nu numai că Joel Comm, cel care a inventat aplicaţia iFart pentru iPhone, s-a gândit că oamenii ar fi încântaţi de aplicaţia sa cu flatulenţa, dar a ştiut şi că vor plăti pentru ea. Şi a avut dreptate. Aplicaţia poate fi descărcată pentru 0,99 de dolari şi i-a adus deja inventatorului ei 400.000 de dolari până acum. 113.885 de oameni au vrut să se joace cu cele 26 de sunete, încă din primele două săptămâni de când aplicaţia a fost pusă în vânzare, reuşind să atragă 25.000 de cumpărători doar în ziua de Crăciun. Până acum, 600.000 de cleinţi au descărcat aplicaţia IFart.

    1. Oase din plastic

    În 1999, Ken Ahroni era la masă cu familia, de Ziua Recunoştinţei, când surorile sale se certau pe un os de curcan. Potrivit tradiţiilor americane, pentru a fi norocoşi, de Crăciun sau Ziua Recunoştinţei, adulţii şi copiii trebuie să rupă un os. Atunci s-a născut ideea sa de a produce oase false, ca să ajungă la toată lumea! A înfiinţat compania Lucky Break Wishbone Corporation, care produce zilnic în jur de 30.000 de iadeşuri (Os, în formă de furcă, de la pieptul păsărilor, format din oasele claviculelor sudate în partea inferioară). Iadeş se numeşte şi rămăşagul care începe prin ruperea acestui os. Aceste oase din plastic pot fi şi personalizate, pe care le vinde în special companiilor, iar vânzările anuale ajung la peste 2,5 milioane de dolari.

    ȘTIRI RECENT ADĂUGATE