More

    Prefectul Avram şi-a prezentat raportul în faţa cetăţenilor

    prefect01

    La trei ani de la preluarea mandatului, prefectul Eugeniu Avram şi-a prezentat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, raportul de activitate. În cei trei ani de mandat au fost organizate sute de audienţe cu cetăţenii, în timp ce prefectul a fost prezent şi a reuşit să soluţioneze toate situaţiile de criză care au apărut pe raza judeţului. Motiv pentru care conducerea Consiliului Judeţean, prin Adrian Ştef, Mircea Govor şi Rudolf Riedl, îl consideră pe Eugeniu Avram cel mai bun prefect pe care l-a avut judeţul Satu Mare în ultimii 25 de ani.

    Aplicarea şi respectarea legii
    În ultimii trei ani au fost verificate 64.921 acte administrative emise de autorităţile publice judeţene sau locale, din care 55.950 dispoziţii ale primarilor şi 8.971 hotărâri ale consiliilor locale şi ale Consiliului Judeţean Satu Mare. Urmare a acestei activități efectuate prin aparatul de specialitate, un număr de 19 acte administrative au fost atacate la instanţa de contencios administrativ, 8 în a doua parte a anului 2012, 6 în anul 2013, 5 în anul 2014 și nici un act atacat până la această dată în 2015. “Scăderea numărului de acte atacate în instanță se datorează atât aplicării procedurii prealabile, a tutelei administrative, cât și asumării unui rol proactiv, prin consiliere şi colaborare permanentă cu autorităţile administraţiei publice locale”, a spus Eugeniu Avram.

    Fruntaşi la nivel naţional
    Aplicarea prevederilor Legii nr.165/2013 – privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România a constituit un veritabil succes pentru Instituţia Prefectului. Astfel, printr-o colaborare directă şi operativă a comisiilor locale de inventariere a terenurilor cu celelalte instituţii cu responsabilităţi în aplicarea prevederilor Legii nr. 165/2013, s-a reușit finalizarea activităţii de inventariere în cel mai scurt timp, județul Satu Mare ocupând locul 1 pe țară, iar ca urmare a acestui fapt, din luna septembrie 2014 a încetat suspendarea impusă de art. 7 al Legii nr. 165/2013 şi s-a reluat activitatea de validare şi emitere a titlurilor de proprietate, conform unei proceduri elaborate de Instituţia Prefectului, prin aplicarea acesteia s-au clarificat, simplificat şi accelerat lucrările Comisiilor Locale și ale Comisiei Judeţene de Fond Funciar.

    Mii de proprietăţi au fost restituite
    În această perioadă, pentru aplicarea legilor fondului funciar au fost adoptate un număr de 397 de hotărâri prin care s-a reconstituit dreptul de proprietate pentru terenuri agricole şi forestiere, întocmindu-se un număr de 2.136 titluri de proprietate, pentru o suprafaţă de 2.966 ha teren agricol şi 1.606 ha teren forestier.

    Sute de sătmăreni primiţi în audienţe
    În această perioadă Instituţia Prefectului a organizat 132 de sesiuni de audiențe la sediul instituției, aproape toate sesiunile desfășurându-se cu numărul maxim de petenți înscriși – 10, precum și peste 30 de audiențe în teritoriu, în vederea facilitării accesului la acest serviciu public pentru cât mai mulți cetățeni. Din spectrul problemelor prezentate, peste 50% sunt din sfera implementării legilor proprietății, iar aproape 25% reprezintă cazuri sociale.

    Colaborare interinstituţională
    Între serviciile publice deconcentrate ale ministerelor la nivelul județului Satu Mare există în acest moment 34 de protocoale de colaborare instituțională active, care au rolul de a asigura acțiuni comune de control, de verificare în teren a unor situații sau de realizare a planurilor și obiectivelor instituțiilor. În același timp, prefectul Avram a insistat pe strângerea colaborării cu toți actorii sociali şi a construit un parteneriat real cu mediul de afaceri sătmărean, prin asociaţiile reprezentative – DRW (Asociaţia Economică Româno-Germană) şi Camera Meşteşugarilor. “Recent am semnat un protocol de colaborare cu Uniunea Națională a Patronatelor din România, organizație care are intenția de a relansa mișcarea patronală la nivel național și implicit la nivelul județului Satu Mare”, a declarat prefectul judeţului Satu Mare.

    Situaţii de criză gestionate cu succes
    În primăvara anului 2013, în 40 de zile s-au acumulat peste 350 litri/mp precipitații, valoare apropiată de media multianuală, și au fost puse în pericol recoltele de pe o suprafață de peste 40.000 ha, o situație de maximă urgență pentru fermierii mici și asociațiile agricole din zona Moftin-Berveni. Din cauza specificului zonei în ceea ce privește sistemul de desecare administrat de către Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare – ANIF – întreaga cantitate de precipitații, colectată în diverse tipuri de canale, trebuia să ajungă în Crasna gravitațional sau prin Stația de Pompare de la Berveni, care nu funcționa din lipsă de alocări. “Urmare a convocării Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, a hotărârilor acestuia și a intervenției la Guvernul României s-a reușit punerea în funcțiune a pompelor, salvând recoltele puse în pericol, și, mai mult, s-a promovat o schimbare legislativă privind intervenția locală în situații similare”, a precizat reprezentantul Guvernului în teritoriu.

    Lupta împotriva contrabandei și evaziunii fiscale
    În baza ordinului prefectului nr. 343/2012 s-a constituit Grupul de lucru pentru contracararea contrabandei cu țigări și a evaziunii fiscale pe raza județului Satu Mare. În anul 2014, pentru eficientizare, s-a decis activarea unui protocol de colaborare între Direcţia Generală a Finanţelor Publice Cluj-Napoca – Direcţia Regională Vamală Cluj Napoca – Biroul Vamal de Frontieră Halmeu, Sectorul Poliţiei de Frontieră Halmeu, Registrul Auto Român Reprezentanţa Satu Mare și Inspectoratul de Poliție Județean Satu Mare, pentru eficientizarea măsurilor de control în Punctul de trecere al frontierei Halmeu. “Ca urmare a acțiunilor grupului de lucru, s-a constatat la nivel de județ o scădere importantă a fenomenului de contrabandă cu țigarete pe granițele cu Ucraina și în general a fenomenului de evaziune fiscală”, a arătat Eugeniu Avram.

    Relaţie bună cu mass media
    Prefectul Avram s-a declarat mulţumit de relaţia pe care o are cu mass media judeţeană şi naţională. “Pot să afirm că am construit o relație solidă, bazată pe respect reciproc și profesionalism cu mass-media locală și regională. Mulțumesc pentru obiectivitatea și promptitudinea cu care ați reflectat activitatea mea și a Instituției Prefectului, și vă garantez că voi milita în continuare pentru transparență și comunicare la nivelul instituțiilor din județ”, le-a transmis prefectul jurnaliştilor.

    Mulţumiri autorităţilor judeţene şi locale
    Eugeniu Avram a ţinut să le mulţumească şi autorităţilor judeţene şi locale pentru colaborarea bună pe care au avut-o la nivel instituţional. “Mulțumesc autorităților administrației publice locale, conducătorilor serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale altor autorități centrale în județ, precum și aparatului propriu pentru colaborarea în beneficiul cetățenilor. Mulțumesc în special conducerii Consiliului Județean Satu Mare și Primăriei Municipiului Satu Mare, instituțiilor pe care le reprezintă – colegii noștri din Palatul Administrativ, pentru dialogul permanent, sprijinul și susținerea reciprocă”, a conchis Eugeniu Avram.

    “Cel mai bun prefect al judeţului”
    Conducerea Consiliului Judeţean, prin Adrian Ştef, Mircea Govor şi Rudolf Riedl, îl consideră pe Eugeniu Avram cel mai bun prefect pe care l-a avut judeţul Satu Mare în ultimii 25 de ani. “Eu cred, şi vă spun acum domnule prefect, de faţă cu jurnaliştii, că sunteţi cel mai bun prefect pe care l-a avut judeţul Satu Mare. Chiar sunt convins de acest lucru, iar aceste lucruri nu le spun din complezenţă. Eu cred că asiguraţi foarte bine legătura dintre instituţii şi sătmăreni, dar şi între instituţiile judeţene şi cele locale. Dar, mai ales, legătura cu administraţia centrală o faceţi foarte bine. Eu vă spun că sunt mulţumit de cum reuşim să colaborăm”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Ştef.

    Cadouri din partea colegilor
    Eugeniu Avram a avut parte de mai multe surprize din partea colegilor din cadrul Instituţiei Prefectului. După ce i s-a făcut un montaj video cu cele mai sugestive momente din activitatea sa ca prefect, Eugeniu Avram a primit un stilou personalizat,  pe care a fost gravat numele său. Surprizele însă nu s-au terminat aici. Aceiaşi colegi i-au făcut cadou un tort special, cu inscripţia “Guvernul României”, şi pe care au aplicat o lumânare în forma cifrei trei. Eugeniu Avram nu s-a mai putut abţine, având ochii înlăcrimaţi după multitudinea de surprize.

    Ciprian Bâtea

    ȘTIRI RECENT ADĂUGATE