More

    Primele efecte ale reducerii TVA

    Scandalurile care frământă în prezent scena politică au distras atenţia opiniei publice de la efectele pozitive ale uneia dintre cele mai inspirate măsuri ale Guvernului Ponta. Reducerea TVA la alimente a determinat o scădere medie a preţurilor de 11% şi o creştere de 17% a numărului de produse vândute, a titrat ieri Mediafax, citând un studiu realizat de compania de cercetare Nielsen.

    Preţurile au scăzut în medie cu 11% în categoriile monitorizate de compania de cercetare, retailerii împreună cu producătorii menţinându-şi promisiunea făcută consumatorilor. “Rezultatele nu au întârziat să apară, cele mai dinamice categorii de produse fiind cele care au redus preţul cel mai mult. Pentru cafea, de exemplu, o reducere de preţ în medie cu 15% a produselor a dus la o creştere a volumelor cu aproximativ 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (1-14 iunie). Alte categorii foarte dinamice au fost carnea, brânza, băuturile non-alcoolice şi snacksurile”, se arată într-un comunicat de presă al companiei de cercetare. Cu alte cuvinte, profitând de reducerea preţurilor, românii cumpără mai multă mâncare cu aproape aceiaşi bani.

    Ca urmare a deciziei Guvernului Ponta, TVA a scăzut la 1 iunie de la 24% la 9% pentru alimente, băuturi nealcoolice, animale-păsări vii, seminţe-plante şi ingrediente pentru prepararea alimentelor, pe tot lanţul economic, de la producţie până la vânzarea către consumatorul final. În plus, Guvernul a vegheat îndeaproape, astfel încât reducerea TVA să se reflecte în preţuri, nu doar să umfle profiturile retailerilor. Speriaţi de verificările anunţate de Consiliul Concurenţei, marii retaileri au anunţat că vor transfera integral diferenţa clienţilor, ceea ce ar fi însemnat o scădere a preţurilor de circa 12%. O dovadă clară că o măsură inspirată, foarte aşteptată de români, a cărei aplicare a fost urmărită îndeaproape, începe să-şi arate rezultatele pozitive.

    Szasz Lorand

    ȘTIRI RECENT ADĂUGATE