ATENȚIE! Telefonia mobilă, în topul reclamațiilor depuse la OPC. 30 de reclamații depuse în aprile



Reclamațiile privind telefonia mobilă reprezintă majoritatea petițiilor depuse de sătmăreni la Comisariatul Județean pentru protecția Consumatorului (CJPC) Satu Mare în cursul lunii aprilie. În total, au fost depuse 32 de reclamații din care 3 redirecționate la alte structuri sau comisariate județene. Au fost cercetate și soluționate, la nivelul județului, 30 de reclamații din care 23 au fost încheiate în favoarea consumatorilor, în timp ce șapte s-au dovedit a fi neîntemeiate.

Amenzi de peste 74.000 lei

În perioada 02-27.04.2018 pe raza județului Satu Mare, comisarii instituției pentru Protecția Consumatorilor Satu Mare au efectuat patru acțiuni tematice naționale de control și anume verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea produselor alimentare specifice sărbătorilor pascale (continuată din luna martie); verificarea respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor la încheierea contractelor de amanet; verificarea respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor la comercializarea anvelopelor noi; verificarea prevederilor legale privind protecția consumatorilor la comercializarea laptelui și a produselor lactate, precum și patru acțiuni tematice regionale de control.

Prin acțiunile de control au fost încheiate un număr de 113 de documente de control din care 56 de documente de constatare a contravențiilor fiind aplicate sancțiuni contravenționale cu avertisment la 33 de operatori economici și amenzi în valoare de 74.400 lei, la 23 operatori economici.

32 de reclamații depuse la CJPC

La nivelul județului Satu Mare s-au depus 32 de reclamații din care trei redirecționate la alte structuri sau comisariate județene. Au fost cercetate și soluționate la nivelul județului 30 de reclamații din care 23 au fost încheiate în favoarea consumatorilor, șapte fiind neîntemeiate.

Astfel, din cele 32 de reclamații, șase reclamații au fost la produse și servicii alimentare (respectiv 18,75%); două reclamații au fost la produse și servicii bancare (respectiv 6,25%), în timp ce 24 reclamații au fost la produse și servicii nealimentare (respectiv 75,00 %).

Cele mai frecvente reclamații au avut ca obiect costuri majorate la Contracte de telefonie mobilă, servicii internet și tv, fiind înregistrate reclamații pe servicii de telefonie mobilă. De asemenea, s-a mai reclamat neacordare sau anulare garanțiilor la telefoane mobile, mașini de spălat vase, combină frigorifică, motoferestraie sau aparate aer condiționat sau pentru lucrări care nu respectă standardele de calitate la tâmplărie metalică, PVC, lucrări de reparații auto.

Au mai fost reclamate firme de curierat care nu au onorat sau au onorat sau cu costuri mai mari sau calitatea necorespunzătoare a diferitelor articole de încălțăminte.





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts