Pentru a stopa tragediile. Barierele, obligatorii la trecerile de cale ferată



După valul de tragedii produse la trecerile de cale ferată, deputaţii au votat un proiect de lege care obligă administratorii CFR să instaleze bariere înainte de astfel de treceri pe toate drumurile internaţionale şi naţionale cu risc de accident.

Astfel, CFR SA va fi obligată să monteze bariere la trecerile la nivel cu calea ferata. Dacă nu se va supune acestei măsuri ea riscă amenzi cu sume ce pot ajunge la zeci de mii de euro.

După afluența de accidente consumate la trecerile peste calea ferată, Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat un proiect de lege. Conform noului proiect, trecerile la nivel cu calea ferată ale tuturor drumurilor europene, precum şi ale drumurilor naţionale care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor rutiere vor fi prevăzute cu bariere sau semibariere realizate de către administratorul căii ferate.

”Trecerile la acelaşi nivel cu calea ferată ale tuturor drumurilor internaţionale „E” precum şi ale drumurilor naţionale care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor rutiere vor fi prevăzute cu bariere sau semibariere realizate de către administratorul căii ferate, cu avizul administratorului drumului şi al poliţiei rutiere”, se arată în acest proiect.

În prezent, în România, sunt peste 3.500 de astfel de treceri nesemnalizate corespunzător care s-ar putea remedia odată cu o iniţiativă a parlamentarilor.

Patru tinere au murit pe loc la Jibou, judeţul Sălaj, într-o maşina zdrobită de un tren care circula cu 80 de kilometri pe oră. Pe o trecere la nivel cu o cale ferată veche de zeci de ani. Nu erau bariere.

Mădălina Parja, Maria Şteţ, Claudia Barboş şi Sara Pop, patru tinere în vârstă de 20 şi 21 de ani, se întorceau împreună cu prietena loc, Sanda Ungur, de la Cluj-Napoca, unde luaseră parte la festivitatea de absolvire a Universităţii Tehnice.





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts