Sătmărenii, înșelați cu promoții mincinoase. Hipermarket-urile, amendate drastic de OPC



Hipermarket-urile, supermarket-urile și marile magazine din județul Satu Mare au fost drastic amendate de comisarii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Satu Mare. Au fost depistate abateri grave fiind aplicate amenzi de peste o sută de mii de lei.

Clienți înșelați

În perioada 1-31 mai, pe raza județului Satu Mare, comisarii CJPC au efectuat șase acțiuni tematice naționale de control în supermarketuri, hipermarketuri și marile rețele de magazine precum și trei acțiuni tematice la operatorii economici care desfășoară activități de alimentație publică de tip fast-food și shaormerii. S-a urmărit dacă sun respectate prevederile legale în cele două categorii de comerț.

Din păcate, ceea ce au găsit cei de la Protecția Consumatorilor în hipermarket-uri și supermarket-uri denotă faptul că sătmărenii nu sunt respectați de către acestea. Au fost constatate o serie de abateri, multe dintre ele grosolane, de la legislația în vigoare.

Asftel, au fost depistate abateri grave în ceea ce privește promoțiile cum ar fi lipsa produselor de referință pentru pachetele de 1+1 la preț de 50 % din al doilea produs sau 1+1 gratis pentru al doilea produs la comercializarea suplimentelor alimentare, lipsa perioadei promoției, prețul vechi nu este barat sau nu este menționat prețul nou numai procentul de reducere la produsele cosmetice supuse promoțiilor.

De asemenea, a mai fost depistate publicitate înșelătoare, de exemplu, dobânda nominală este prezentata în procent / lună, pentru a induce în eroare consumatorul, dobânda în procent / an fiind cu mult mai mare.
Totodată, lipsa instructiunilor de utilizare și a avertismentelor în limba română la jucăriiile comercialízate dar și lipsa contractelor pentru cei care închiriază spațiile de joacă pentru diferite evenimente pentru copii sau grupuri organizate de copii și părinți, mobilier învechit și deteriorat în spațiile de joacă.

În urma deficiențelor constate, comisarii CJPC au aplicat sancțiuni contravenționale cu amenzi în valoare de 104.000 lei la 14 operatori economici.

Aproape 40 de reclamații

În aceeași perioadă, la nivelul județului Satu Mare au fost depuse 37 de reclamații din care trei redirecționate la alte structuri sau comisariate județene. Au fost cercetate și soluționate, la nivelulul județului, 34 de reclamații din care 25 au fost încheiate în favoarea consumatorilor, nouă fiind neîntemeiate.

Din cele 37 de reclamații, șase au fost la produse și servicii alimentare (respectiv 16,22% ), trei la produse și servicii bancare (respectiv 8,11% ), în timp ce alte 28 de reclamații au fost la produse și servicii nealimentare (respectiv 75,67 %).

Cele mai frecvente reclamații au avut ca obiect costuri majorate la Contracte de telefonie mobila, servicii internet și tv, fiind înregistrate reclamații pe servicii de telefonie mobilă; neacordare sau anulare garanții la expresoare de cafea, frigidere, la telefoane mobile, televizoare, motocositoare sau aparate de călcat sau la lucrări care nu respectă standardele de calitate, lucrări  confecționare mobilier la comandă, lucrări de hidroizolații.





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts