More


    Cum să te fereşti de SAMSARI! Iată câteva sfaturi utile

    - Advertisement -

    1

    Toată lumea ştie că atunci când alegi o maşină second-hand devii părtaş la un fel de loterie automobilistică. Din păcate, numărul vânzătorilor cinstiţi este foarte mic în comparaţie cu cei care caută să te înşele.

    Pentru a preveni înşelăciunea, în general pusă la cale de cei pe care îi numim samsari, este bine să privim maşina cu mare atenţie şi în detaliu. Dar, cel mai important aspect este să o ducem la service pentru o testare atât a caroseriei, cât şi a stării tehnice.

    De foarte multe ori, samsarii pretind că maşinile pe care le vând sunt perfecte, din toate punctele de vedere, dar atunci când respectivele vehicule sunt supuse testelor încep să apară contradicţii între cele susţinute şi realitatea de necontestat a verificărilor.

    Până a ajunge la service încearcă să faci chiar tu o inspecţie vizuală a caroseriei. Încearcă să identifici diferenţe de nuanţă între elementele caroseriei. Această diferenţă de luciu poate ascunde urmele unui accident. Mai departe urmăreşte lufturile (distanţele dintre elementele de caroserie). Acestea trebuie să fie egale de-a lungul lor, iar dacă observi urme de chit auto sau picături de vopsea poţi să fii sigur că maşina a suferit un accident. Întrebarea care se pune în acest moment este cât de grav a fost accidentul. Lucru pe care nu-l vei afla dacă maşina este vândută de un samsar. Însă, o verificare într-un service specializat îţi poate spune grosimea chitului, aspect care ne spune cât de serios a fost accidentul survenit.

    Mai departe verifică şi interiorul. Mai precis, uite-te după elemente care „trădează” vârsta maşinii. Concret, încearcă să-ţi dai seama dacă uzura interiorului este în concordanţă cu numărul de kilometri înscrişi la bordul maşinii. Dacă consideri că mânerul schimbătorului de viteze este prea uzat pentru numărul de kilometri este foarte bine dacă laşi maşina respectivă în pace şi să îţi îndrepţi atenţia către un alt autovehicul.

    Verifică toate sistemele electrice şi electronice de la bordul maşinii. Este important ca toate sistemele să funcţioneze. În caz contrar, poţi să începi să negociezi reducerea preţului de vânzare în concordanţă cu valoarea defectului observat.

    Mai ai un pas de verificat – partea tehnică, iar dacă toate par să fie în regulă poţi să duci maşina la un service pentru testarea în amănunt.

    Nu strică, dacă poţi, să verifici discurile de frână. Adică să estimezi uzura acestora şi să încerci să identifici eventuale fisuri. În ambele cazuri, uzura prea mare sau prezenţa fisurilor, discurile necesită înlocuire, fapt care poate scoate o sumă importantă de bani din buzunarul tău.

    Nu ezita să conduci maşina şi să încerci să verifici direcţia, modul de funcţionare a cutiei de viteze şi a mecanismului de cuplare, să asculţi suspensia în vederea identificării zgomotelor suspecte, verifică cum reacţionează frânele şi cât de eficiente sunt.

    Dacă totul este conform aşteptărilor tale, poţi să faci o programare pentru o testare la un service specializat. Se fac teste care determină grosimea stratului de vopsea de pe caroserie pentru a identifica semnele unor reparaţii neprofesionale (finisaj inegal, strat de vopsea aplicat necorespunzător, diferenţe de culoare etc.).

    Unele service-uri au capacitatea de a verifica, după VIN, dacă maşina a făcut obiectul unui dosar privind daune majore  sau totale. După care se verifică computerul de bord în vederea identificarii corectitudinii kilometrajului, etc. Se verifică integritatea structurală a întregii maşini (parpriz, geamuri laterale, lunetă, uşi, capotă, etc.) Se verifică starea interiorului (scaunul şoferului, pragul, tabloul de bord, feţele uşilor, plafonul, captuşelile interne şi alte huse, dacă sunt pete, zone rarefiate, bucăţi arse sau alte daune, dacă toate tetierele sunt la locul lor, ce daune sunt pe tabloul de bord, pete de apă, umezeală sau noroi. Se verifică condiţia centurii de siguranţă, se testează încuietorile electronice centralizate, etc. Mai departe se verifică motorul şi funcţionalitatea acestuia, transmisia şi subansamblele ei, etc

    După cum vă imaginaţi, cele descrise mai sus, sunt doar câteva verificări care se fac atunci când mergem la un service specializat în evaluarea unei maşini. La final veţi primi un raport cu toate aspectele constatate plus cosnturile de reparaţie a daunelor constate. Opţional puteţi să cereţi şi o evaluare de preţ a maşinii conform standardelor finaciare internaţionale.

    Chiar dacă pare o procedură lungă şi de durată, aceste verificări trebuie făcute dacă nu vrei să te numeri printre persoanele înşelate atunci când cumpară o maşină second hand.



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    Pierdut sac…

    0
    spot_img
    panouri fotovoltaice satu mare