Amatorii de chilipiruri din urbea de pe Someş se trezesc mai mereu cu buza umflată, taman când cred că au dat marea lovitură. Şi asta pentru că vânătorii de reduceri ajung de fapt să fie vânători de ţepe. Cele mai multe reduceri sunt operate numai din pix, după o metodă de succes, împotriva căreia protecţioniştii consumatorilor se pare că nu au găsit încă niciun leac. Metoda este una destul de simplă. Să presupunem că avem un produs x, pe care vrem să îl vindem la un preţ de 80 lei. Ei, bine, luăm eticheta şi scriem pe ea 100 lei, tăiem preţul şi scriem mare şi tare 80 lei şi reducere 20%. Culmea, pentru client nu mai contează că acelaşi produs îl poate găsi la acelaşi preţ, “fără reducere”, într-un alt magazin. Clientul este agăţat practic de eticheta “preţ redus”. Aşa se face că mai toate magazinele din urbe au reduceri, indiferent de sezon. Poate nu ar strica o scurtă descindere a instituţiilor abilitate în a stăvili astfel de apucături nu tocmai comerciale.