More


    NUTRIȚIE Cum ne putem menține silueta într-o lume înconjurată de zahăr și fast-food

    - Advertisement -

    Sunt convins că majoritatea dintre noi știm că, atât zahărul cât și fast-foodul ne fac rău, silueta se poate păstra, dacă scopul nostru este o silueta de invidiat însă cu multă muncă și atenție la alimentație. Preocuparea nutriționiștilor fiind însă în prim plan, nu este silueta, ci sănătatea.

    Care este mai exact acest rău pe care zahărul și alimentele de tip fast-food îl provoacă
    „Zahărul, provoacă dependență și poate declanșa un comportament alimentar care determina o decuplare între nevoile calorice ale unei persoane și supra-alimentarea compulsivă. Adica? Ne face să ne dorim mai mult, chiar dacă nevoia reală de foame nu există. Excesul duce la o grămadă de dezechilibre începând de la nivelul țesuturilor, ajungând să provoace boli. Obezitate, diabet, carii, osteoporoză, boli cardio vasculare etc. Iar fast-foodul nu este deloc departe de zahăr. Numele dat nu este o întâmplare, deoarece pe lângă faptul că le avem în mână în câteva minute, la fel de repede dispar și din organism. Adică? Există foarte puțini nutrienti în ele, spre deloc. Balast pur, cum spunea profesoara mea. Mâncăm degeaba, avem o senzație de plăcere timp de câteva minute, dupa care vrem mai mult. Excesul duce la o gramadă de boli, asemanator cu zaharul”, a explicat nutriționistrul Bob Denisa.

    Pe de altă parte, zahărul poate să fie înlocuit cu ștevie, zahăr de cocos, sirop de arțar, zahărul de mesteacan ori miere, iar fast-foodul, evident, cu mâncare gătită acasă, precum o salată rapidă, un wrap, un sandvis.

    De asemenea, o mulțime de persoane se luptă cu dependența de ciocolată, astfel nutriționistul Denisa Bob recomandă ca alternativă ciocolata făcută cu ștevie, cu etichetă curată, cu cât mai multa cacao, respectiv 75-95%, și nu mai mult de o dată pe săptămână, 2-3 pătrățele.

    „De exemplu, dacă azi am mâncat patru pătrățele din ciocolata mea preferată, peste 4-5 zile voi avea poftă iar, însă voi mânca două pătrățele…E important să fim realiști cu noi înșine. Zahărul ne place tuturor, însă trebuie să-l stăpânim noi, nu el pe noi”, a precizat Denisa Bob.

    Tânăra nutriționistă Denisa Bob, în vârstă de 26 de ani, este de părere că orice lucru în exces dăunează, și orice consumat moderat poate face bine. Recomandă alimentele cât mai naturale, carnea de casă, lactate de casă sau o fermă sigură, legumele și fructe locale, de sezon.

    „Ca ființe umane complexe, avem nevoie de nutrienti din fiecare categorie: lipide, glucide, proteine. Nu cred că există anumite alimente specifice pentru slabit, fiecare individ e unic și cu gusturi unice. Eu fac meniuri pacientilor individual, nu tuturor ne place avocado, de exemplu”, a explicat ea.

    Mănâncă la micul dejun ca un rege, la prânz ca un prinț și la cină ca un cerșetor
    Micul dejun e cea mai importantă masă și ar trebui să conțină cei mai mulți carbohidrați, pentru că ei ne oferă energie. La prânz reducem cantitatea de carbohidrați și adăugăm mai multă proteină, de exemplu carne la grătar cu salată mare sau legume la grătar, iar la cină, ceva ușor precum o supă cremă, o salată. Alimentele care ne oferă energie sunt cam toate cele care conțin carbohidrati, cereale integrale, adică ovăz, hrișcă, orez, fructele, de exemplu bananele, în special, goji, căpșuni, afine.

    „O persoană care este activă ziua ar fi ideal să ia micul dejun până în ora 10 maxim, prânzul până în ora 15, iar cina până în ora 20. Ideal este să luam cina cu 3 ore înainte de somn, deoarece în acest timp se face digestia, dacă mâncăm alimente ușoare (salate, carne de pui, peste, curcan, cereale integrale)”, spune Denisa.

    Denisa Bob își dorește ca rolul ei ca nutriționist să fie unul de instruire și învățare
    Denisa Bob își dorește ca rolul ei ca nutriționist să fie unul de instruire și învățare a unui stil de viață sănătos pe care pacientul să-l continue chiar și după ce el încetează să vină la ședințele de la cabinet.

    „Îmi doresc ca pacientul să plece de la mine cu o „dietă” pe care să o poată ține până la capăt, spre sănătatea și buna stare a lui atât fizica, cât și emoțională și psihică. Munca de nutriționist presupune a-l ajuta pe pacient să ajungă la greutatea dorită și optimă și a-l învăta un stil de viață sănătos, pentru a preveni cât mai multe boli. Pasiunea mea a început de la cabinet, unde lucrez ca asistent medical și unde am putut observa o nevoie reală de educație spre sănătate și prevenție prin alimentație”, a precizat nutriționista.

    Denisa și-a creat o pagină pe una dintre rețelele de socializare cu scopul de a ajunge la cât mai mulți tineri, deoarece de la o vârstă fragedă e bine să începem să ne alimentăm corect și să formăm obiceiuri bune și sănătoase. Un copil disciplinat devine un adult disciplinat care va crește la rândul lui copii cu o disciplină corectă în alimentație. Și prin asta, încearcă tânăra să schimbe lumea, cel puțin pe cea din jurul ei.

    „Definiția nutriției este: totalitatea proceselor fiziologice prin care organismele își procura hrana neceară creșterii și dezvoltării, obținerii energiei pentru desfășurarea proceselor vitale, refacerii țesuturilor…pe scurt viața. Iar dieta este un regim alimentar care limitează consumul unor alimente sau băuturi cu scopul de a pierde în greutate sau terapeutic. Așa că eu am ales să fac nutriție NU DOAR dieta” a spus Denisa Bob.

    Karina Brodi



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    panouri fotovoltaice satu mare