Controversele din jurul privatizării companiei CFR Marfă sunt departe de a se fi încheiat. Acum, problema care se ridică o constituie poziţia de monopol pe care Grupul Feroviar Român, noul acţionar majoritar al companiei, o are prin asocierea cotelor de piaţă ale celor două companii. Comicul situaţiei apare, însă, dintr-un alt aspect: în timp ce şeful Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, dă de înţeles că problema monopolului ar putea da peste cap întregul proces de privatizare, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, nici măcar n-a luat în calcul această ipoteză. Cert e că luni, şeful Consiliului va discuta cu oficialii europeni pe această temă. După ce la licitaţia pentru cumpărarea CFR Marfă a participat un singur ofertant, data de 20 iunie a adus multă bucurie ministrului Relu Fenechiu şi întregului Cabinet Ponta. Cu surle şi trâmbiţe, ministrul Fenechiu anunţa fum alb pe hornurile ministerului: Grupul Feroviar Român era desemnat câştigător al licitaţiei. Teoretic, mai lipseau doar două etape: semnarea contractului, programată pentru săptămâna viitoare, şi plata celor 202 milioane de euro de către compania omului de afaceri Gruia Stoica în termen de 60 de zile, condiţie stabilită prin caietul de sarcini. Surpriză însă. Hopul cel mai greu de trecut este acum analiza Consiliului Concurenţei pe o posibilă poziţie de monopol rezultată din asocierea cotelor de piaţă ale GFR şi CFR Marfă.