More



    Promovarea României prin turism

    - Advertisement -

    Recent, Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism, a precizat că ţara noastră se promovează mai bine ca destinaţie turistică prin legende şi valori, decât prin intermediul frunzei, care reprezintă brandul naţional de turism, şi pentru care România a plătit în jur de 900.000 de euro. Ministerul de resort a decis ca în mod strategic să treacă de la promovarea grafică, aşa cum este brandul turistic, la a prezenta potenţialilor turişti din ţară şi străinătate care sunt legendele româneşti şi multitudinea de poveşti care circulă la noi şi prind la public.

    Demersul propriu-zis a început anul trecut prin Legenda mărţişorului, când au fost împărţite prin aeroporturile internaţionale peste 20.000 de broşuri care au avut un impact apreciabil. În momentul de faţă se derulează etapa de colectare a altor legende din multele cunoscute în România, în vederea promovării lor în scopuri de propagandă turistică. Printre legendele selectate până în prezent se regăsesc cea legată de Delta Neajlovului, de Fântâna cu nuc de la Comana, Dragobetele – sărbătoarea românească a îndrăgostiţilor, dar şi personalitatea puternică a Reginei Maria.

    Legenda lui Vlad Ţepeş este, de asemenea, bine cunoscută în străinătate, ea urmând să fie valorificată prin realizarea unor circuite de vizitare a castelelor în care a trăit domnitorul. O altă legendă spune că la Comana, la fântâna cu nuc, i-a fost tăiat capul lui Vlad Ţepeş, şi că pinii specifici zonei au apărut din sângele vărsat pe câmpul de bătălie. Nu în ultimul rând, se spune că în Delta Neajlovului, şi-a pierdut Sinan Paşa dinţii. A doua ca mărime după Delta Dunării, Delta Neajlovului este mai puţin valorificată, dar reprezintă o atracţie specială pentru turiştii străini.

    În acelaşi context, ministrul Maria Grapini a făcut cunoscut că în prezent turismul românesc este promovat şi prin intermediul a 20 de personalităţi din artă, ştiinţă, cultură şi sport, în cadrul unui parteneriat cu proiecte comune. Acestora le-au fost acordate paşapoarte diplomatice şi oriunde merg în lume cu profesia lor, duc materiale de promovare turistică a României. Grigore Leşe, Elisabeta Lipă, Ilie Năstase, Iolanda Balaş, Gheorghe Zamfir, Dinu Săraru, Maia Morgenstern sunt doar câţiva dintre cei care promovează turismul românesc.



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts