Mani Gyenes se întoarce în Raliul Dakar



mani-gyenes-atacama

Pilotul sătmărean Emanuel Mani Gyenes va concura în ediţia 2015 a Raliului Dakar, cea mai dificilă competiţie din sportul cu motor. Sub culorile Autonet Motorcycle Team, Mani va lua startul în cel de al cincilea său Dakar şi speră ca la finalul celor peste 9.000 de km să se claseze între primii 20 de rideri, la fel cum a făcut la ediţiile din 2011 şi 2012.

Invitat luni seara în emisiunea Săptămâna sportivă de la Nord Vest TV , Mani a recunoscut că are emoţii mai ales că a lipsit la ultimele două ediţii.

“E normal să am emoţii mai ales că am lipsit două ediţii. Îmi doresc o clasare în primii 20, dar sunt conştient că va fi extrem de dificil mai ales că o parte dintre adversarii pe care în mod normal îi depăşeam s-ar putea să producă surprize deoarece ei au doi ani de experienţă în plus. Motorul a plecat din Franţa luna trecută spre Argentina iar eu voi merge pe 27 decembrie din Satu Mare şi pe 28 voi zbura de la Bucureşti spre Buenos Aires”, a spus Mani Gyenes care va concura în premieră pentru o echipă din Satu Mare.

”Pentru mine Raliul Dakar este un mod de viaţă. Dakarul e pentru mine ca şi o participare la Jocurile Olimpice pentru alţi sportivi. Din păcate, nu am găsit bugetul pentru a concura în 2013 şi în 2014, iar acum revenirea în Dakar este incredibilă. Ultima dată când am concurat am reuşit să termin pe 17 în clasamentul general şi sper ca în acest an să mă clasez tot în top 20. În 2011 am fost cel mai rapid la clasa Maraton şi în acest an voi încerca să revin pe podium. Va fi foarte dificil în Bolivia pentru că vom rula la altitudini foarte mari, dar raliul Dakar nu este o cursă uşoară. Vreau să le mulţumesc tuturor celor care au făcut posibilă revenirea mea în Raliul Dakar şi celor care m-au sprijinit până acum”, a mai spus Gyenes.

A şaptea ediţie sud-americană a celui mai dificil raliu din lume va debuta pe 4 ianuarie în Buenos Aires şi include 13 probe speciale cu o lungime totală de 4.752 km, la categoria moto. După incursiunea în Bolivia şi Chile, riderii rămaşi în competiţie vor reveni în capitala Argentinei pe 17 ianuarie, după ce vor parcurge în total 9.295 de km. Organizatorii raliului au pregătit speciale care îi vor pune la grea încercare pe rideri: de la porţiunile rapide şi înguste din Patagonia, la speciale care ajung la 4.000 de metri altitudine în Anzi, de la dunele din deşertul Atacama, la Salar de Uyuni cel mai plat loc de pe Terra. În această ediţie motocicliştii vor avea şi patru etape maraton, adică nu vor beneficia de ajutorul echipelor de asistenţă tehnică, iar cea mai lungă zi va fi cea de pe 16 ianuarie, când au de stat în şa pe o distanţă de 1.024 de km.

Numărul de concurs al lui Mani este 49, va rula pe un KTM 450 Rally şi va concura, la fel ca în 2011, la categoria Maraton – riderii de la această categorie nu au voie să schimbe, de-a lungul celor două săptămâni, o serie de componente ale motocicletei printre acestea aflându-se şi motorul. Tot ca în 2011 mecanicul său va fi Romeo Duicu, primul român care a terminat Raliul Dakar în America de Sud.

Revenirea în Raliul Dakar a lui Mani Gyenes se datorează: Autonet Motorcycle Team, Consiliului Judeţean Satu Mare, Consiliului Local Satu Mare, Vectra Racing, Cheile Grădiştei, Schaeffler, Motul, Delphi, TRW, Goldentyre, TuTravel, Kenny.

Raliul Dakar va putea fi urmărit în România, prin intermediul Eurosport, în perioada 4-18 ianuarie.





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts